ller
rcuit
Weekend

0 )
learn E o 82> © ® G B o
humans% g s evenb ;omTD.,, o8 = ég -22 :EB o ‘§ = 8Facebook 8 <
Overview @ S =2 20 pni383 BE Z jnstructions § B keep Indusbryd
Tree ¥ = As Qs 52 = 288 & 5"0‘% iece® 2. bremendous 5
GG i = g £S .-g'ngab' 03 P J‘% Universiby y man €4
b = D S = Q
brends Q d)g © .= experience gbimes.My - £ b5 |nberv|ew 9
8 o Pl A E dDsec "mm T o7
25 ¢t digibal S book 3 ETE =) 5 ap pearanc
g ':U:,.— bit Q monbths columnog ﬁ c2 5 O g)m 2 me
D2 Dg programmabic x: @ &“ & O 523
= 6 _sign D8 8o <d 5 55
NED "» § 9 spheres ign £ 1= ST5
D2 @® & -cg O - - ©
M5 = 2 I 1 me|de .‘_“m_‘_“ o
3 ‘_’%J(?) g TV = S malnsbreamPa‘;bs v .0 8
© a
Slabest cobverage £w @©XChaNgeiaGio ¢
D o bensions CU Advertising yO G5 en 08D > =
organizations S ava“able current g for . s : m )
practices Forward-thinking >< conversabion ~ >3 Dlglbal o X3 =
cropias Q) _oePBS 0 i af "I’ 13 <L also
@ Chapters Gate accola
3 ngplaU DNA phenomenal g OD finished later adVerUOI'Ilile'?gccessful o foll Ow
i Multi-Plabform = ® © & glkenss  faced
S people uiG-Ha ; o = o
£ 3’5 observabions & 5 3 — client
= g Q
S 2
©

dia



Major Russian News Agencies

TASS is directly run by the Russian government.

TAaCC

MHDOOPMALMOHHOE
AFEHTCTBO POCCMUA

Interfax is a privately held company founded by employees of the
Voice of Russia radio station shortly before the fall of the Soviet

Sputnik is a news agency that operates as a unitary enterprise under
the purview of the Russian Federal Agency on Press and Mass
Communications (this means that they are officially independent,
but give all profits to the government and the government owns all

their property).

Union. It has worked closely with some government entities (such u HTep Kc

as the Federal Financial Markets Service).

INTERFAX




Major Russian Newspapers

Russia has more than 40,000 registered print publications. The following is a selection of some of the most popular or well-known
and focuses on widely available papers.
Rossiyskaya Gazeta (RG) is the Russian government’s “paper of record” - meaning that the Russian government is required by law

to publish new laws in the mass media and Rossiyskaya Gazeta is the paper in which it does so. RG also covers politics, business,
and culture.

Vchernaya Moskva has the largest single weekly circulation of any newspaper in Moscow. Supported by the Moscow City
Government as a “city newspaper of influence” since 2011, Vchernaya Moskva publishes nearly two million newspapers in the B El'l EF H HH

capital every week. Emphasis is on business, government social programs and regulations, and culture in the city. Politics and
society are also covered.

Kommersant focuses on business and politics. Originally owned by opposition-minded investors, the paper is now owned by Alisher

KommepcaHTb@ Usmanov, known as a Kremlin-friendly oligarch.

RBK Daily is known for business coverage, but also covers other subjects. It is owned by the media group RosBusinessKonsulting,
a publicly traded company that is majority owned by Cyprus-based Praga Ltd. which is controlled by Onexim Group, which is ‘ P 5 K

controlled by liberal oligarch Mikhael Prokhorov.

BE 0M0 CT“ Vedomosti is daily paper. It is owned by businessman Ivan Yeremin via his holding company Sapport and includes translated news
from the Wall Street Journal, Financial Times, The Moscow Times, as well as original reporting.
THE WALL STREET JOURNAL %> | tisesnes. | «=# FINANCIAL TIMES
Argumenti i Fakti is a weekly publication and one of the world’s largest newspapers by circulation, with print runs of nearly three P’WEHTb l
million. Published since 1978, it comes in various regional, international, and topical issues. ’KTb l

H °" c °" ° " b CH A ’I Komsomolskaya Pravda is the former mouthpiece of the Komsomol, the official youth group of the Communist Party. It's now one
of Russia’s largest tabloid-format newspapers, printing about 650,000 daily copies and about two million weekly “fat editions”

“ pn Bnn D 5 @@ inside Russia (and nearly one million more outside of Russia).




Major Russian Television Channels

Rossiya I (Russia I) is Russia’s most popular channel. Its nightly news program is
known as Vesti (News). Other news programs carried by the channel include
Vesti v Sobbutu (covering major news of the week plus thematic interviews), Vesti
Nedeli (covering major news of the week plus analysis by conservative host
Dmitri Kiselev), Vesti+ (late night news), Vesti Dezhurnaya Chast (covering crime
and rights-related news), and several localized news broadcasts in major cities
and regions across Russia. Rossiya-I is wholly owned by the federal government
via its conglomerate, VGTRK (see Media Conglomerates, below).

TNT is a Russian federal TV channel founded in 1997, and is considered one of
the five most-popular TV channels in Russia. The channel focuses on
entertainment, particularly comedy series. Since 2001 it has been a member of
the Gazprom-Media, the flagship TV channel of Gazprom-Media Entertainment
TV. TNT reserves the rights to all original shows and owns two of Russia's largest
production companies: Comedy Club Production and Good Story Media. It also
has exclusive contracts with a number of Russian showrunners.




Pervyi Kanal (First Channel) is broadcast free to over 99% of the population and over 90% of
Russia’s federal territory. Its nightly news program is known as “Vremya” (Time). Russia’s oldest
station, it traces its roots to 1935, when the USSR’s Central Television began broadcasting. Channel

NTV is a Russian free-to-air television channel that was launched as a subsidiary of Vladimir
Gusinsky's company Media-Most. Since 14 April 2001 Gazprom Media controls the network.
Since launching its broadcasts in 1993, NTV has popularized new television genres, such as Em
historical documentaries, journalistic investigations, and dramatic series. 3

STS Media operates five TV channels in Russia: STS, Domashny, Chel, STS Love and CTC Kids;
channel 3I in Kazakhstan and the international version of the Peretz channel. In addition to
television channels, STS Media also owns a number of digital entertainment media assets:
videomore.ru, ctc.ru, domashniy.ru, chetv.ru, ctclove.ru, Caramba TV. The company owns all rights
to the "Three cats" brand»




Fact file

The Media in Russia

e Television sets — 89 % of homes;

average time of TV watching — about five
hours;

8 most popular TV channels (Perviy,* TV
Channel RUSSIA, NTV,* STS,* TNT,* REN
TV, * TV Center,* Kultura Channel*);

Kultura Channel — free from commercials;

cigarette advertising — banned on television;
alcohol advertising — banned on TV in
prime-time;

Russia Today — English-language 24-hour

news channel, 90 million TV viewers world-
wide.

18 most popular radio stations

Radio,* Radio Rossiyl,* Europa Plus* - o

Mayak* and AvtoRadio*);

the audience of Russkoye Radio — more than
8 million each day.

Newspapers: 34,8 % (400 names) — the all-
Russia newspapers;

33,1 % — regional newspapers;
32,1 % — local newspapers.

Internet users — about 30 %;
about 36,7 % of users go online every da

100 % of schools are connected to the
net.

---------

Y rasethbl,
v Vicrionbsosate  criosa
OBAS3ATEJIbHO!!

BbInonHUTL M oTNpaBuTb 40 25.11. (BKITHOYUTENLHO)
doTO TETpagM  OTNpaBuUTb Ha 3N MOYTY:

rogozhinskayavyulia@mail.ru

XXYpHanbl,

mass — MaCCOBBIi

media [‘midio] (p/ the media) — cpeacra

(TV /television) viewing [’vjun] — mpo-
cMoTp (Tesnenepenad)

on average [‘®vrids] — B cpegaem

a service ['s3:vis] — cay:xba

a network — (rese-/pazmo-) ceTb

an audience |'o:dions] — nybauka, ayzu-
TOpUA (3PUTETH, CAYIIATENN)

to transmit [treenz'mit] — coobmiarh, me-
pefaBaThk

3agaHne: ncnonb3ys NPUBELEHHYK CrieBa U CHWU3Y
nHopMauno HanmcaTb COOBLLEHME HA AHITIMNCKOM
A3blke B TeTpaau (He mMeHee 10 npearioXeHum) o
nwobom Bnape CMWU B Poccuun (TeneBuaeHue, paawmo,
HOBOCTHbIE

areHTCcTBa).

C 3TOro cnanga

worldwide — (pacnpocTpa-
HEHHBIH) 110 BCEMY MUDY :

an advertisement [od'v3:tismont] — pexk-
JaMa

advertising ['@dvataizin] — pexnamupo-
BaHUe

a commercial [ko'ms:fl] — pekxnamuas,
KOMMepuecKasd Iepejada

daily — exxefHeBHBIN

news [nju:z] — HOBOCTH, HOBOCTH

to go online — BrIX0oAUTH B MHTEpHET




