Бурхливий початок ХХ ст презентация

Содержание

Слайд 2

ХХ ст. – це…

…епоха кривавих війн,

революцій,

тоталітарних режимів,

трагедій окремої людини і навіть цілих

народів.

ХХ ст. – це… …епоха кривавих війн, революцій, тоталітарних режимів, трагедій окремої людини

Слайд 3

Наслідки:

зміна соціального устрою,

встановлення інших моральних пріоритетів,

формування нового світогляду,

знищення одних та виникнення нових духовних

цінностей.

Наслідки: зміна соціального устрою, встановлення інших моральних пріоритетів, формування нового світогляду, знищення одних

Слайд 4

<<Безкінечно прискорився темп життя, і вихор, що був піднятий тим прискореним рухом, заполонив

і закрутив людину і людську творчість. Короткозоро було б не бачити, що в житті людства відбулася зміна, після якої в межах десятиліття спостерігалися ті самі трансформаії, що раніше здійснювалися протягом століття>>.

Микола Бердяєв

>. Микола Бердяєв

Слайд 5

Перша світова війна

(1914-1918рр)

- необхідність перегляду існуючих цінностей;

- пошук власного місця людини у зміненій

реальності;

- розуміння того, що світ ворожий та агресивний.

Перша світова війна (1914-1918рр) - необхідність перегляду існуючих цінностей; - пошук власного місця

Слайд 6

Друга світова війна

(1939-1945рр)

- людина – елемент натовпу;

- втрата моральних і духовних орієнтирів.

Друга світова війна (1939-1945рр) - людина – елемент натовпу; - втрата моральних і духовних орієнтирів.

Слайд 7

Костянтин Бальмонт:

“ Люди, які мислять і відчувають на межі двох періодів, одного завершеного,

іншого ще не розпочатого, розвінчують все старе, тому що воно втратило свою душу і зробилося безжалісною схемою. Але, напередодні нового, вони самі, які зросли на старому, неспроможні побачити це нове наочно, - ось чому в їхніх настроях поряд із найбільш захопленими спалахами так багато хворобливого суму. ”

Костянтин Бальмонт: “ Люди, які мислять і відчувають на межі двох періодів, одного

Слайд 8

Філософія часу

І. Філософія Фрідріха Ніцше

-відмова від традиційних цінностей;

-руйнування старих християнських
правил(«Бог помер»);

-людина стає

відчуженою від світу,
замкнутою в своїй фантазії,
бо це єдиний шлях зрозуміти світ
і пояснити його творчо.

Філософія часу І. Філософія Фрідріха Ніцше -відмова від традиційних цінностей; -руйнування старих християнських

Слайд 9

ІІ. Пізнання Нового світу

Анрі Бергсон

Зігмунд Фрейд

Жан Поль Сартр

Альбер Камю

інтуїтивне пізнання

пояснити Новий світ

з погляду
підсвідомого

заглиблення у питання життя і смерті

ІІ. Пізнання Нового світу Анрі Бергсон Зігмунд Фрейд Жан Поль Сартр Альбер Камю

Слайд 10

Модернізм

Модерн (від французького moderne – сучасний) – це художній стиль у Європі на

межі ХІХ-ХХ століть, що об'єднує кілька стильових напрямів, в основі яких лежить прагнення узагальнити та переосмислити естетичний досвід людства.

Модернізм – це спільна назва мистецьких напрямів та течій ХХ століття, яким притаманні спроби відобразити нові явища суспільства новими художніми засобами.

Модернізм Модерн (від французького moderne – сучасний) – це художній стиль у Європі

Слайд 11

Характерні риси модернізму

⚫ Самоцінність та самодостатність особистості;

⚫ Заперечення звернення до реальності та неприйняття

і романтичної втечі від дійсності;

⚫ «Створення нової дійсності», і чим більше вона неправдоподібна, тим вірогіднішою вона стає в їхній уяві;

⚫ Поєднання різноманітних тем, образів і фрагментів як засіб пізнання світу;

⚫ Абсурдність образів.

Характерні риси модернізму ⚫ Самоцінність та самодостатність особистості; ⚫ Заперечення звернення до реальності

Слайд 12

Представники модернізму

Представники модернізму

Слайд 13

Слайд 14

Авангардизм

(від французького
– передовий загін) – це умовна назва художніх тенденцій у мистецтві,

що виникли на початку ХХ ст., для яких характерні категоричне заперечення традицій і цінностей попередніх культур, агресивне пропагування епатажу та протесту.

Особливості

? Естетика прекрасного змінюється на естетику потворного;

? Ідеал цілісної людської особистості зникає;

? Звернення до антицінностей;

Якщо модернізм синтезує найкраще з інших художніх систем, то авангардизм прагне зруйнувати все, створюючи свій художній хаос.

Авангардизм (від французького – передовий загін) – це умовна назва художніх тенденцій у

Слайд 15

Течії авангардизму

Футуризм

Кубізм

Дадаїзм

Експресіонізм

Сюрреалізм

Течії авангардизму Футуризм Кубізм Дадаїзм Експресіонізм Сюрреалізм

Слайд 16

Футуризм

Футуризм (від лат. – майбутнє) – течія, головним прагненням якої є передати динаміку

руху, захоплення технікою, загальною урбанізацією суспільства.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Володимир Маяковський, Велимир

Хлєбніков, Даніїл Хармс, Микола Заболоцький

Характерні ознаки

? «Телеграфний стиль» (мова без прийменників);

? Відмова від традиційної граматики;

? Право поета на власну словотворчість.

Футуризм Футуризм (від лат. – майбутнє) – течія, головним прагненням якої є передати

Слайд 17

Кубізм

Кубізм (від франц. cubisme, cube - куб) – мистецька течія, що відрізняється підкресленим

використанням геометричних форм, прагненням роздрібнити реальні об'єкти на окремі фігури.

Представники:
Пабло Пікассо (“Скрипка”; “Герніка”), Гійом Аполлінер.

Кубізм Кубізм (від франц. cubisme, cube - куб) – мистецька течія, що відрізняється

Слайд 18

Дадаїзм

Дадаїзм (від фран. dada – дитячий коник) – течія 1915-1923 років, яка відображала

розгубленість інтелігенції часів війни, кризу її художнього мислення.

Особливості

? Відкрите глузування над класичним мистецтвом;

? Відображення абсурдності існуючого світу.

Представники:

Андре Бретон, Луї Арагон, Марсель Дюшан

Дадаїзм Дадаїзм (від фран. dada – дитячий коник) – течія 1915-1923 років, яка

Слайд 19

Сюрреалізм

Сюрреалізм(від франц. surrealitte – надреальне, надприродне) – авангардистська течія, що виникла у Франції

та США у 20-х роках, узявши за основу ідеї дадаїстів. Їй притаманне прагнення побудувати нову художню дійсність, що була б реальнішою («надреальною») за існуючу.

Особливості

? Заглиблення у підсвідоме: митець спирається на досвід сновидінь, марення, галюинацій містичних видінь тощо.

Сюрреалізм Сюрреалізм(від франц. surrealitte – надреальне, надприродне) – авангардистська течія, що виникла у

Слайд 20

Елітарна та масова культури

«Наше покоління породило безпрецедентну за своїм розмахом масову культуру. Ця

масова культура наполовину складається із банальностей, викладених з копіткою і ретельною правдивістю, наполовину – із великих незаперечних істин, про які говорять недостатньо переконливо, від чого вони здаються неправдивими і огидними».

Олдос Хакслі

Елітарна та масова культури «Наше покоління породило безпрецедентну за своїм розмахом масову культуру.

Имя файла: Бурхливий-початок-ХХ-ст.pptx
Количество просмотров: 54
Количество скачиваний: 0