Содержание
- 2. Уводзіны. Паняцце гісторыка-культурнай спадчыны
- 3. 1. Сутнасць і змест паняцця “гісторыка-культурная спадчына”
- 4. Ю.М. Лотман: «Культура ёсць памяць. Яна заўсёды звязана з гісторыяй, заўсёды мае на ўвазе бесперапыннасць маральнага,
- 5. Навука аб спадчыне (heritage studies) ( культуралогія гісторыя сацыялогія права антрапалогія геаграфія археалогія
- 6. Гісторыка-культурная спадчына форма замацавання і перадачы сукупнага вопыту чалавецтва. сукупнасць сувязяў, адносін і вынікаў духоўнай вытворчасці
- 7. Гісторыка-культурная спадчына - сукупнасць каштоўнасцяў, якія атрымала чалавецтва ад мінулых культурных эпох, крытычна засвоіла, падтрымлівае і
- 8. Функцыі гісторыка-культурнай спадчыны Сацыястваральная – механізм сацыяльнай ідэнтыфікацыі, устойлівага развіцця і трансфармацый соцыумаў. Антрапастваральная – забяспячэнне
- 9. Гісторыка-культурныя каштоўнасці - найбольш адметныя матэрыяльные аб'екты і нематэрыяльныя праяўленні чалавечай творчасці, якія маюць выдатныя духоўныя,
- 10. Гісторыка-культурная каштоўнасці Матэрыяльныя Нематэрыяльныя Нерухомыя Рухомыя Фіксаваныя Увасобленыя
- 11. 1. Матэрыяльныя - матэрыяльнае ўвасабленне якіх складае іх сутнасць: а) Нерухомыя - перамяшчэнне якіх звязана з
- 12. 2. Нематэрыяльныя - магчымае матэрыяльнае ўвасабленне якіх не аказвае істотнага ўплыву на іх сутнасць а) Фіксаваныя
- 13. Помнікі - гэта колькасна абмежаваныя і непаўторныя канкрэтныя матэрыяльныя аб'екты, прадметы, калекцыі, а таксама месцы іх
- 14. Матэрыяльныя гісторыка-культурныя каштоўнасці падзяляюцца на помнікі 6 відаў: 1. Помнікі гісторыі - аб'екты, звязаныя з найважнейшымі
- 15. 2. Дакументальныя помнікі – летапісы, мемуары, архіўныя дакументы, фотаздымкі
- 16. 3. Этнаграфічныя помнікі – тыпы сялянскіх сядзіб, прылады працы, фальклор, абрады, звычаі, нацыянальная кухня і г.д.
- 17. 4. Археалагічныя помнікі – аб’екты, выяўленыя ў часе археалагічных раскопак (рэшткі паселішчаў, могільнікі, прадметы культуры і
- 18. 5. Помнікі горадабудаўніцтва і архітэктуры - архітэктурныя ансамблі і комплексы, гістарычныя цэнтры, кварталы, плошчы, вуліцы, рэшткі
- 20. 6. Помнікі выяўленчага і прыкладнога мастацтва – творы манументальнага жывапісу, манументальна-дэкаратыўнага мастацтва і скульптуры; мазаікі, вітражы.
- 21. У адпаведнасці са сваімі ўласцівасцямі матэрыяльныя гісторыка-культурныя каштоўнасці, якія ўключаны ў Дзяржаўны спіс, падзяляюцца на 4
- 22. Катэгорыя "0" – г-к. каштоўнасці, уключаныя або прапанаваныя для ўключэння ў Спіс сусветнай культурнай і прыроднай
- 23. Катэгорыя «1» - найбольш унікальныя г-к. каштоўнасці, мастацкія, эстэтычныя і дакументальныя вартасці якіх уяўляюць міжнародны інтарэс.
- 24. Катэгорыя "2" - выдатныя г-к. каштоўнасці, якія характарызуюць найбольш адметныя рысы г-к. спадчыны краіны. Да катэгорыі
- 25. Катэгорыя «3» - г-к. каштоўнасці, якія характарызуюць адметныя рысы г-к. спадчыны асобных рэгіёнаў Беларусі.
- 26. Нематэрыяльныя гісторыка-культурныя каштоўнасці ў залежнасці ад іх культурнай значнасці падпадзяляюцца: Катэгорыя «А» - каштоўнасці, поўная аўтэнтычнасць
- 28. Падыходы да узаемадзеяння са спадчынай утылітарна-практычны – спадчына – аб’ект прававых і маёмасных адносін у грамадстве
- 29. 2. Эвалюцыя канцэпцыі спадчыны
- 30. Катэгорыі «мінулае», «спадчына», «гісторыя», «памяць» маюць гістарычны характар і сфарміраваліся ў пэўных сацыяльна- культурных умовах. Эвалюцыя
- 31. Артэфакты старажытнасці (у тым ліку археалагічныя) на працягу большай часткі гісторыі не ўспрымаліся як аб'екты гістарычнага
- 32. Прагматычны падыход да абъектаў мінулага Успрыняцце толькі тых рэчаў і аб'ектаў, якія ўбудаваныя ў жывую традыцыю
- 33. У Сярэднявеччы антычныя руіны служылі крыніцамі здабыцця мармуру для утылітарных мэтаў (marmaria) Скарбы арыстакратычных родаў выконвалі
- 34. Сучасныя прадстаўнікі чорнай археалогіі, па сутнасці, працягваюць кіравацца аналагічнымі «прагматычнымі» матывамі ў дачыненні да гістарычных аб’ектаў
- 35. Прадметна-экзатычны падыход Рэчы, якія выпалі з актуальнай культуры, забытыя ёю, альбо наогул належаць іншай культурнай традыцыі,
- 36. Класічны «кабінет рэдкасцяў» - збор ўсіх катэгорый прадметаў, якія ў сваёй сукупнасці як бы уяўлялі свет
- 37. Эстэтычны падыход Музеефікатарскія тэндэнцыі ў культуры Антычнасці – Александрыйскі мусейон – установа для збору, захавання, стварэння
- 38. Эстэтычны аспект мае найважную ролю ва ўспрыманні артэфактаў старажытнасці і сёння. З усіх матываў, якія прымушаюць
- 39. Гістарычны падыход (сучасны) Стаўленне да артэфактаў культуры мінулых часоў як «помнікаў», «узораў», «спадчыны» было сфармулявана ў
- 40. Гістарычная значнасць артэфактаў мінулага звязана з фарміраваннем гістарычнай навукі ў XIX ст. Яна прайшла шлях ад
- 41. Парадыгмы стаўлення да гісторыка-культурнай спадчыны «Адсутнасць" мінулага "» -цыклічнае успрыняцце часу ў архаічных культурах, моц традыцыі,
- 42. 2. «Памяць-пераемнасць» Ўсведамленне гісторыі як працэсу развіцця і змены, якія выявіліся ў рамках еўрапейскай культуры ў
- 43. - памяць, як і забыванне, становяцца ключавым паказчыкам маральных якасцяў - асабістых, сямейных, сацыяльных, грамадзянскіх. -
- 44. 3. “Культурны дыялог” - станаўленне парадыгмы “к.д.” ў філасофіі ХХ ст. ідэя адсутнасці аб'ектыўнага мінулага, а
- 46. Скачать презентацию