Слайд 2
Періодизація первісної культури
Слайд 3
Нарисна діяльність неандертальця
Гриффади – паралельні смуги
Вибиті заглиблення
Ритовані гострі кути
Плями червоної вохри
Слайд 4
Нарисна діяльність неандертальця
гриффади
Слайд 5
Нарисна діяльність неандертальця
гриффади
Слайд 6
Образотворча діяльність людини розумної
Слайд 7
Образотворча діяльність людини розумної
Слайд 8
Образотворча діяльність людини розумної Макарони
Слайд 9
Нарисна діяльність неандертальця
Слайд 10
Образотворча діяльність людини розумної
Слайд 11
Образотворча діяльність людини розумної
Слайд 12
Нарисна діяльність неандертальця
Гриффади – паралельні смуги, що відтворюють сліди кігтів печерного
ведмедя
Вибиті заглиблення (колоті рани)
Ритовані гострі кути (різані рани)
Плями червоної вохри (кров)
Слайд 13
ПЕРВІСНЕ МИСТЕЦТВО
Походження мистецтва
концепція А. Столяра
Натуральна творчість
Натуральний макет
Глиняний період
Слайд 14
Натуральна творчість
печера Драхенлох у Альпах
Слайд 15
Натуральна творчість
печера Драхенлох у Альпах
Слайд 16
Натуральна творчість
печера Драхенлох у Альпах
Слайд 17
Натуральна творчість
печера Драхенлох у Альпах
Слайд 18
Натуральний макет
печера Монтеспан у Франції
Слайд 19
Натуральний макет
печера Монтеспан у Франції
Слайд 20
Глиняний період
печера Тюк д’Одубер у Франції
Слайд 21
Монументальний живопис палеоліту
Альтамира
Сучасна людина вперше познайомилася з палеолітичним живописом у печері
Альтамира на півночі Іспанії, яку відкрив археолог-аматор Марселіно де Савтуола
Слайд 22
Слайд 23
Слайд 24
Слайд 25
Монументальний живопис палеоліту
Ласко
Найбільша печера з палеолітичним живописом – “Доісторична сікстинська капела”
Слайд 26
Слайд 27
Слайд 28
Слайд 29
Слайд 30
Слайд 31
Слайд 32
Слайд 33
Слайд 34
Слайд 35
Слайд 36
ПЕРВІСНЕ МИСТЕЦТВО
Монументальний живопис палеоліту
Пеш-Мерль
Таємничу атмосферу 150-метрової галереї створюють коні “з капюшонами”,
написані на сліпучо-білій поверхні вапнякових стін
Слайд 37
Монументальний живопис палеоліту
Пеш-Мерль
Слайд 38
Монументальний живопис палеоліту
Пеш-Мерль
Слайд 39
Монументальний живопис палеоліту
Ньо
У “Чорному салоні” зображення виконані виключно чорним вугіллям
Слайд 40
Слайд 41
Слайд 42
Слайд 43
Слайд 44
Слайд 45
Слайд 46
Слайд 47
Слайд 48
Слайд 49
Слайд 50
Функції первісного мистецтва
Ідеологічна
Магічно-релігійна
Світоглядна
Освітня
Естетична
Слайд 51
Тематика первісного мистецтва
Зображення тварин
Абстрактні символи
Зображення людей
Слайд 52
Тематика первісного мистецтва
Слайд 53
Тематика первісного мистецтва
Слайд 54
Скульптура палеоліту
Твори мобільного мистецтва:
статуетки з кістки, бивня, рогу, глини або каменю;
ритовані
зображення на кам’яних плитах або кістці;
знаряддя праці (списометалки, шила, гарпуни) з декором.
Слайд 55
Слайд 56
Слайд 57
Слайд 58
Скульптура палеоліту
“палеолітичні
венери”
Слайд 59
Скульптура палеоліту
“палеолітичні
венери”
Слайд 60
“Венера
Віллендорфська”
(Австрія)
Слайд 61
МЕГАЛІТИЧНА АРХІТЕКТУРА
Менгір – це кам'яний стовп або плита встановлена вертикально
Дольмен –
мегалітична споруда, складена з кількох вертикальних кам'яних блоків, перекритих плитою
Кромлех – мегалітична споруда, складена з великих кам'яних блоків, які утворюють у плані коло або кілька концентричних кіл
Слайд 62
Слайд 63
Алея менгірів. Карнак (Франція)
Слайд 64
Алеї менгірів. Карнак (Франція)
Слайд 65
Алеї менгірів
Карнак (Франція)
Слайд 66
Слайд 67
Слайд 68
Кромлех. Стоунгендж (Англія)
Слайд 69
Кромлех. Стоунгендж (Англія)
Слайд 70
Кромлех. Стовнгендж (Англія)
Слайд 71
Кромлех. Стоунгендж (Англія)
Слайд 72
Кромлех. Стоунгендж (Англія)
Слайд 73
Слайд 74
Кромлех. Стоунгендж (Англія)