Слайд 2
![ПЕТРО МОГИЛА (1574–1646 рр.) – видатний діяч православної церкви. У](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-1.jpg)
ПЕТРО МОГИЛА (1574–1646 рр.) – видатний діяч православної церкви. У його
політичних поглядах ключову увагу приділено питанням співвідношення церкви й держави.
Слайд 3
![Коротка біографія Народився 31 грудня 1596 року в сім'ї валаського](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-2.jpg)
Коротка біографія
Народився 31 грудня 1596 року в сім'ї валаського і молдовського
господаря Симеона Могили та семигородської княжни Марґарет.
Слайд 4
![Освіта Початкову освіту Петро Могила здобув у Львівській братській школі.](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-3.jpg)
Освіта
Початкову освіту Петро Могила здобув у Львівській братській школі.
Подальшу освіту Петро
Могила здобував спочатку в Замойській академії, згодом вчився у різних навчальних закладах Голландії, Парижу.
Слайд 5
![Після повернення до Речі Посполитої брав участь у Цецорській битві](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-4.jpg)
Після повернення до Речі Посполитої брав участь у Цецорській битві 1620
року та Хотинській битві 1621 року.
Помер Петро Могила 1 (11 січня) 1647 року.
Слайд 6
![Політичні погляди Погляди мислителя були скеровані на те, що верховна](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-5.jpg)
Політичні погляди
Погляди мислителя були скеровані на те, що верховна влада має
діяти в трьох напрямах: політичному, світському і духовному.
Слайд 7
![Щодо походження влади П. Могила закликав, що вона дається від](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-6.jpg)
Щодо походження влади П. Могила закликав, що вона дається від Бога,
перед яким вона й підзвітна у своїх діях. Політичні та мирські справи мислитель ставив на перше місце.
Слайд 8
![Сюди він відносив управління, суд, законодавство. Вважав за необхідне разом](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-7.jpg)
Сюди він відносив управління, суд, законодавство. Вважав за необхідне разом із
внутрішніми політичними проблемами вирішення питань зовнішньої політики, захисту суверенітету країни.
Слайд 9
![Закон Закон у політичному вченні Петра Могили – дар Божий.](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-8.jpg)
Закон
Закон у політичному вченні Петра Могили – дар Божий.
П. Могила
вважав, що законові мусять коритися всі, в тому числі й цар, який їх створює.
Слайд 10
![Закони мислитель поділяв на природні, людські та божественні. Людські, де](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-9.jpg)
Закони мислитель поділяв на природні, людські та божественні. Людські, де мають
утілюватися приписи природних законів, обов'язкові для всіх, зокрема і для правителя.
Слайд 11
![Ідеальний правитель за П.Могилою Ідеальним правителем вважав православного, що одержує](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-10.jpg)
Ідеальний правитель за П.Могилою
Ідеальним правителем вважав православного, що одержує владу від
Бога та відповідальний перед ним. Правитель повинен бути носієм політичних і морально-духовних функцій, уособлювати чесність, правдивість, піклуватися про благо підданих.
Слайд 12
![Розвиваючи платонівську концепцію «філософа на троні», П.Могила мріє про той](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-11.jpg)
Розвиваючи платонівську концепцію «філософа на троні», П.Могила мріє про той час,
«егда или философи царствовати будут, или царие філософствувати», сила яких ґрунтуватиметься не на насильстві, а на розумі, освіченості, законі.
Слайд 13
![Київський митрополит був одним з перших українських мислителів, котрі, «послуговуючись](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-12.jpg)
Київський митрополит був одним з перших українських мислителів, котрі, «послуговуючись здобутками
світової культури, почали розробляти й вивчати поняття совісті».
Слайд 14
![Саме як «природний закон» совість спрямовує душу до добра, противиться](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-13.jpg)
Саме як «природний закон» совість спрямовує душу до добра, противиться злій
волі людини, радить людині, що вона повинна чинити й що не повинна, засуджує її, якщо вона робить щось погане.
Слайд 15
![Толерантність і свободу совісті П.Могила обстоював упродовж всього свого життя.](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/251560/slide-14.jpg)
Толерантність і свободу совісті П.Могила обстоював упродовж всього свого життя. П.
Могила звертав пильну увагу на проблему совісті у контексті процесів людського самопізнання.