Ревізор — комедійна п'єса Миколи Гоголя презентация

Содержание

Слайд 2

«Ревізо́р» — комедійна п'єса Миколи Гоголя написана упродовж 1835—1836 років. Перша редакція п'єси

була надрукована у 1836 році. Друга редакція п'єси були надрукована 1842 року.

«Ревізо́р» — комедійна п'єса Миколи Гоголя написана упродовж 1835—1836 років. Перша редакція п'єси

Слайд 3

художній конфлікт,
жанр,
система образів,
художній образ,
художні засоби,
засоби комічного (гумор, сатира,

іронія).

художній конфлікт, жанр, система образів, художній образ, художні засоби, засоби комічного (гумор, сатира, іронія).

Слайд 4

Слайд 5

«... Хлестаков, юнак років двадцяти трьох, тоненький, худенький; дещо придуркуватий і, як то

кажуть, без царя в голові, - один з тих людей, яких у канцеляріях називають пустими. Говорить і діє без жодного міркування. Він не в стані зупинити постійної уваги на якій-небудь думці. Мова його уривчаста, і слова вилітають з вуст його зовсім несподівано.»

«... Хлестаков, юнак років двадцяти трьох, тоненький, худенький; дещо придуркуватий і, як то

Слайд 6

Посідає чин колезького реєстратора, чиновника найнижчого класу;
За походженням він є дворянином та поміщиком;
Мешкає

у скромній квартирі у Петербурзі на 4 поверсі;
Мало буває на службі, замість роботи він гуляє Петербургом або грає в карти, тому поки не просувається по службі;
Батьки Хлєстакова живуть у селі Підкатилівка у Саратовській губернії, куди хлопець і їде проїздом через місто N;
Живе не лише на свою зарплату, а й на гроші, які йому надсилають батьки із села;
Не вміє економити і витрачає гроші на різні задоволення;
Він говорить французькою, як і всі освічені дворяни того часу;

Посідає чин колезького реєстратора, чиновника найнижчого класу; За походженням він є дворянином та

Слайд 7

Найголовніший персонаж п’‎єси і найнезвичайніший — не тільки за характером, а й за

своєю роллю у п’‎єсі

На продуману заздалегідь хитрість, авантюру він, здається, просто не здатний, дещо наївний і щиросердний

Зовсім не обманює, він не брехун за ремеслом, він сам ледь не непритомнів, коли брехав, і вже сам майже вірив тому, що говорив

Зовні порожній, а внутрішньо — талановитий фантазер, у сприятливій ситуації перевтілюються в господаря становища. Він стає «значною особою»

Зі службовця IV класу Хлестаков виростає до «головнокомандуючого». Герой переживає свій зоряний час

Найголовніший персонаж п’‎єси і найнезвичайніший — не тільки за характером, а й за

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

прізвища

соціальні та моральні вади

викриття пороку і гріха

Перебільшення негативних якостей

гротеск

Добчинський та Бобчинський

брехня з почуттям

Фантастична

брехня

гіпербола

фарс

прізвища соціальні та моральні вади викриття пороку і гріха Перебільшення негативних якостей гротеск

Слайд 11

Контраст бажаного та реального в описі життя Хлестакова, поєднання в його поведінці нібито

різних людей;
текст уголос і вбік;
промовисті прізвища героїв;
іронія, гіпербола, саморозвінчання;
накладки текстів, плутання персонажів у прислів’ях;
натяки;
гротеск брехні героя — фантастичне поєднання страшного та смішного;
«вибух відвертості» Хлестакова у його листі Тряпічкіну.

Контраст бажаного та реального в описі життя Хлестакова, поєднання в його поведінці нібито

Слайд 12

Слайд 13

У цій комедії виділяють два конфлікти:

У цій комедії виділяють два конфлікти:

Слайд 14

«Ревізор» належить до жанру
РЕАЛІСТИЧНОЇ СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКОЇ КОМЕДІЇ.
Крім критики тогочасного суспільства, М. Гоголь

за допомогою засобів комедії порушив питання, важливі за всіх часів:
мораль (аморальність) правителів та їхня відповідальність (безвідповідальність),
вплив влади й грошей на людину,
справедливість (несправедливість) суспільного ладу,
віддане служіння кожного як основа держави, корупція та ін.

«Ревізор» належить до жанру РЕАЛІСТИЧНОЇ СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКОЇ КОМЕДІЇ. Крім критики тогочасного суспільства, М. Гоголь

Слайд 15

У творі М. Гоголя використано елементи й інших комічних жанрів:

КОМЕДІЯ — драматичний твір,

у якому засобами комічного (гумор, сатира та ін.) розвінчуються негативні соціальні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності та в людині.
ФАРС — вид народного театру та літератури західноєвропейських країн, відзначався комічною (нерідко сатиричною) спрямованістю, реалістичною конкретністю, вільнодумством. Герої фарсу — містяни, образи-маски, позбавлені індивідуальності, вони були першою спробою створення соціальних типів.
БУФОНАДА — комедійна манера гри актора, у якій використовуються засоби надмірного комізму, окарикатурення персонажів.
ВОДЕВІЛЬ — невелика комедійна п’єса, якій притаманна проста композиція, динамічний сюжет (переважно любовний), дотепність, розважальність, у ній нерідко розмови героїв чергуються з піснями й танцями.

У творі М. Гоголя використано елементи й інших комічних жанрів: КОМЕДІЯ — драматичний

Имя файла: Ревізор-—-комедійна-п'єса-Миколи-Гоголя.pptx
Количество просмотров: 9
Количество скачиваний: 0