Біблійна антропологія. Вчення про людину – розділ систематичної теології презентация

Содержание

Слайд 2

Чому важливо вивчати науку про людину?

Слайд 3

1. Важливо тому, що тісно пов’язане з іншими розділами богослов’я:
з вченням про Бога.

Пізнаючи себе ми пізнаємо Бога. Тому, що ми створені по Образу і подобі Божій.
з Христологією. Пізнаючи Христа – ми пізнаємо і себе, тому що Христос прийшов в образі і Подобі Божій.

Слайд 4

2. В останні два століття у світі панують і переважають не християнські образи

людини.
3. Людина якщо і втратила інтерес до Бога (це відбувається в сучасному суспільстві) – вона ніколи не втратить інтерес до самої себе.

Слайд 5

4. Важливо вивчати про людину, тому що до людини прикута увага з боку

багатьох наукових дисциплін:
- психологія
- соціологія
- антропологія
- політологія
- культурологія

Слайд 6

Анатомія – тільки ріже, вона вивчає мертву людину.
Довідка:
*Свиня по розташуванню внутрішніх

органів є найближче до людини.
*Людина чиста, чи не чиста істота?
5. Важливо вивчення людини – бо те як ми розуміємо людину – залежить наше відношення до неї.

Слайд 7

Не біблійні погляди на людину в сучасному суспільстві

Слайд 8

1. Людина, як машина.
З розвитком виробничих відносин, на людину стали дивитися як на

гвинтик, і вона цінна до тих пір, поки вона корисна і від неї можна щось взяти. До того часу поки вона вписується у систему.
Працедавець вкладає в неї гроші, знаючи, що здоров’я людини принесе більше користі, але якщо бачить, що вона зносилася., зістарілася, то він намагатиметься як скоріше позбавитися від неї.

Слайд 9

2. Людина, як тварина.
Теорія Дарвіна – погляд на людину, як на розумну тварину.

Вона відрізняється великою складністю, але є частиною тваринного світу. І людина у конкурентній боротьбі готова перегризти іншій – цей образ дуже часто зустрічається і проявляється.

Слайд 10

3. Людина, як сексуальна істота.
Зігмунд Фрейд, австрійський лікар, психіатр висунув ідею, що головним

і визначальним фактором людського буття є статевий потяг – лібідо, і цей потяг складає основу людської особистості. В основі лежить сексуальна істота.

Слайд 11

4. Людина, як економічна істота.
Цей образ представлений К.Марксом у праці “Капітал” “Від кожного

по здібностям, кожному по потребам” – тоді всі перестають бути бідними.
Історія показала утопічність цього погляду
Чим більше має людина, тим більше хочеться.

Слайд 12

5. Людина, як пішка на шахматній дошці Всесвіту.
Філософія екзистенціалізму – філософія, що прийшла

на зміну класичній.
Класичний: Що є сутністю речей?
Екзистенціальний: Що є людина, у чому суть її існування?
Висновок песимістичний. Смислу немає!

Слайд 13

Людина, як дитя Боже

Особливості християнського погляду на людину

Слайд 14

Людина – творіння Боже. Вона з'явилась у результаті творчого акту самого Бога.
З біблійної

точки зору, людина спроможна встановлювати свідомі, особисті відношення зі Своїм Творцем.
Людина не тільки знає своє коріння, але й Свої майбутнє. Людина не народжується щоб померти. Життя смертю не закінчується.
Людина представляє собою цілісну істоту. Людина є предметом турботи Свого Бога – про всі її потреби – як матеріальні так духовні.
Людина покликана реалізувати себе у цьому світі в служінні як Богу, там і своїм ближнім “по принципу люби свого ближнього як самого себе”.
Виключає ситуацію один вищий за іншого. Представляє рівність.

Слайд 15

Біблійний матеріал про людину

Слайд 16

Біблія конкретно у подробицях не відповідає – як з’явилась людина?
Біблія відповідає на

інше запитання – для чого була створена людина?
(Відповідає згідно єврейського мислення).

Слайд 17

Створення людини

1. Бут. 1:26, 27 “рішения” створити людину за образом та подобою –

це є ціль, мета про матеріали та методи не говориться.
2. Бут.2:7 тут на перший план виходить творчий акт.
Що відрізняло людину від створених інших живих істот? Вона була створена по образу і подобі Божій, а не жива душа.

Слайд 18

«Образ і подоба»

Це синоніми в самій Біблії це не пояснюється. Бут.1:26, 27.
Tgele –

образ
С. Зап. demuth – подоба
Бут. 5:1; 9:6 (tgele)
Н. Зап. 1. Кор. 11:7
Як. 3:9
Кол. 3:10

Слайд 19

2 Кор.3:18 Те, що означає образ і подоба в Біблії не пояснюється.
В єврейському

ТАНАТІ «образ і подоба» не розрізняються і вони взаємо заміняються синоніми. Це є приклад Єврейського паралелізму і повторення одного і того ж.
Хто виллє кров людську з людини, то виллята буде його кров, бо Він учинив людину за образом Божим. Бут.9:6.

Слайд 20

Позиція АСД Це питання не є догмою!

Із Духа пророчого приходимо до висновків:
1. Вся людина, а

не одна частина створені по образу і подобі Божій. Не віримо, що тільки розум, бо людина – цілісна.
2. Людина відображає Свого творця в розумовій діяльності, творчій, вольовій здібності робити моральний вибір. Багато богословів з цим погоджуються.
3. Погоджуючись, що бути створеним по образу і подобі Божій – вступати в спілкування з Богом Творцем і собі подібними.
( тварини також попарно, але це інстинкт!).
4. Функціональний – відповідальність!

Слайд 21

Питання про структуру людської особистості - 1

Слайд 22

Дух – центр Богопознания

Слайд 23

Дух осуществляет связь с Богом
Через наш дух мы можем иметь связь с Богом.

Бог, в Свою очередь,
говорит через Своего Духа к нашему духу.
Ездры 1:5: «И поднялись главы поколений Иудиных и Вениаминовых,
и священники и левиты, всякий, в ком возбудил Бог дух его, чтобы пойти..». Римлянам 8:16: «Сей Самый Дух свидетельствует духу нашему, что мы - дети Божии». Аггея 1:14; Марка 2:8; Галатам 6:18; 2Тим. 4:22. Связь с Богом человек имеет посредством молитвы, чтения Библии.

Слайд 24

ДУША

Душа – центр Самопознания
(разум, чувства, воля)

Слайд 25

ТЕЛО

Тело – центр миропознания – (зрение, слух, осязание, обоняние, вкус)

Слайд 26

Через возрождение, Бог устанавливает утраченный порядок, возвращает первоначальный порядок

Порядок Божий в человеке:
Дух (властелин)
Душа

(слуга)
Тело (орудие исполнения)

Не возрожденный человек:
Тело (властелин)
Душа (слуга)
Дух (пленник)

Слайд 27

Не біблійні погляди на структуру людської особистості:

Слайд 28

1. Трихотомічний три складника людської особистості.

А тварини мають тільки тіло і душу.

Слайд 29

1. Сол. 5:23 в якійсь мірі направляє нас до цього! Але цей текст потрібно

розглядати в контексті цілісності людини, а не грецької філософії.
Тут мова йде про функції людського організму, а не окремих частинах.

Слайд 30

2. Дихотомічний погляд тіло+душа

Цей погляд став класичним після Константинопольського Собору. згідно цього погляду –

душа може існувати після смерті тіла.
В Екл.3:21 говориться про дух тварин. Ця теорія не витримує критики. Дух і душа часто в Біблії взаємозамінні.
Лк.1:46,47.
Мт.6:25; 10:28 “тіло і душа”.
Екл. 12:7; 1Кор. 5:3 “тіло і дух”.

Слайд 31

3. Монізм (Єдність, одне ціле)

1. Людина представляє особистість, цілісну істоту. Це біблійний погляд.
Цей

поглід стає популярним завдяки розвиткові психосоматичної медицини.
психо - душа
сома - тіло
не відривне одне від одного

Слайд 32

Е. Уайт підтримувала у своїх працях саме такий підхід – цілісний підхід до

людини.
Хрістос Янарес пише: “Існування душі від тіла окремо – не можливо”.
(“ Віра Церкви” Вступ до православного богослов’я).

Слайд 33

АСД: Людина є цілісна особистість!

Ми не використовуємо монізм, що людина є складеною із

частин істотою, а використовуємо:
ХОЛІЗМ – від гр. цілісний, весь
ХОЛОС англ. Whole – весь, цілісний
Имя файла: Біблійна-антропологія.-Вчення-про-людину-–-розділ-систематичної-теології.pptx
Количество просмотров: 15
Количество скачиваний: 0