Содержание
- 2. Свідомість Специфічний прояв духовної життєдіяльності людини, пізнавальної активності, що формує відомості про зміст реальності, набуває предметно-мовної
- 3. Структура та рівні свідомості Єдність властивостей та похідних від неї (результативних) форм прояву Передсвідомість Індивідуальна Групова
- 4. Ознаки свідомості Небіологічний (не виключно інстинктивний) тип поведінки Використання предметів культури за їх призначенням Оперування неочевидним
- 5. ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Поняття і теоретичні джерела середньовічної філософії. Основні риси філософії Середньовіччя. Християнська парадигма. Патристика. Схоластика,
- 6. Ключові поняття: апологетика, аскетизм, віра-переконаність, Бог, віра релігійна, концептуалізм, креаціонізм, компіляція, монотеїзм, номіналізм, патристика, провіденціалізм, реалізм,
- 7. basic concepts apologetics, asceticism, believe, God, faith, conceptualism, creationism, monotheism, nominalism, patristic, Providentialism, realism, sacred (sacrum),
- 8. Питання для самостійного вивчення Проблема співвiдношення вiри та розуму: філософські побудови Тертуллiана. Августин Блаженний: самопізнання як
- 9. ПЕРШОДЖЕРЕЛА Абеляр П. История моих бедствий. – М., 1959. Біблія. Святе письмо Старого і Нового Заповіту.
- 11. ПЕРІОДИЗАЦІЯ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ( V ст. – ХІV ст.) Апологетика – період союзу між філософією і
- 12. Проблематика філософії Середньовіччя : Проблема універсалій – природа загальних понять, які можна пізнати свідомістю людини. Але
- 13. Етика: закон
- 14. ПРОБЛЕМА ВІРИ І РОЗУМУ Віра ототожнюється зі знанням, що є характерним як для філософії, так і
- 15. Тертулліан несумісність віри та розуму: сила віри прямо пропорційна безглуздості положень, в які віриш Після Христа
- 16. ТЕОРЕТИЧНІ ДЖЕРЕЛА ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Палеохристиянство Апологетика Гностицизм Антична філософія (платонізм, аристотелізм, стоїцизм, неоплатонізм)
- 18. Основні риси філософії Середньовіччя Екзегеза Традиційність Ретроспективність Дидактизм Іконографічність Філологізм
- 19. МЕТОД ЕКЗЕГЕЗИ Нижчий ступінь - семантичний або етимологічний аналіз, тобто аналіз слів, з яких складається текст
- 20. Платонізм – об’єктивно- ідеалістичне вчення Деміург (Ідея Всезагального Блага)
- 21. АРИСТОТЕЛІЗМ:
- 22. ХАРАКТЕРНІ РИСИ ФІЛОСОФІЇ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Теоцентризм – будь-яка проблема розглядається в контексті Бога Теодицея – вчення, що
- 24. Концепція філософії Середньовіччя ґрунтується на принципах: Теоцентризм – будь-яка філософська проблема Середньовіччя розглядається в контексті ідеї
- 25. ОСНОВНІ ІДЕЇ ХРИСТИЯНСЬКОГО СВІТОГЛЯДУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Ідея троїстості Бога як Творця, Спасителя і Святого Духа Ідея свободи
- 26. ГНОСТИЦИЗМ Гностицизм - релігійно-філософське вчення, що поєднувало елементи християнства, іудаїзму, античного язичництва, а також вавилонських, перських,
- 27. Філон Александрійський першим довів можливість поєднання біблійної віри із грецькою філософією у 29 році н.е. Біблійна
- 28. Логос це світовий порядок, краса і гармонія, закон через який іде зв’язок між Богом і людиною.
- 29. Християнська парадигма Креаціонізм Провіденціалізм Дуалізм Першородний гріх Одкровення Мессіанство Воскресіння
- 30. Патристика обстоювала догмати християнської релігії в боротьбі проти міфології, утверджувала несумісність релігійної віри з язичництвом. Від
- 31. ПАТРИСТИКА Патристика - це релігійно-філософські доктрини так званих отців церкви, час утвердження догматів християнського віровчення і
- 32. Патристика Систематична патристика Апологетична патристика Тертулліан Августин Блаженний
- 33. Найвідоміші апологети
- 34. Найвизначніші патристи Григорій Богослов 1 Тертулліан Августин Аврелій 3 Максим Сповідник 4 2
- 35. Августин Аврелій (354 р.н.) Августин Аврелій створив онтологічне вчення про Бога як абстрактне буття, наслідував неоплатонізм,
- 36. Аврелій Августин Блаженний (354 – 430 рр.) Він розуміє буття Бога із людського мислення. Розум людини
- 37. Істина буття Бога виявляється - у величі будови світу; - у гармонії природи; - у доцільній
- 38. СХІДНА ПАТРИСТИКА Іоанн Дамаскін Климент Александрійський Григорій Нисський
- 39. Іриней Ліонський Іриней, засновник християнської догматики, ставить у центр теології єдиного Бога, на противагу до гноститичного
- 40. Максим Сповідник Християнський подвижник, неоплатонік, чернець, богослов, опонент єресі монофелітів, коментатор «Ареопагітик», вбачав завдання людини у
- 41. Іоанн Дамаскін Дамаскін в своїх працях одним з перших висловив ідею про те, що філософія (пошук
- 42. Іоанн Златоуст Не був самостійним мислителем у царині християнської догматики, яка в той час ще продовжувала
- 43. Василій Великий Святитель Василій Великий – архиєпископ Кесарії Кападокійської в Малій Азії, один з найвеличніших богословів
- 44. Григорій Богослов Святий Григорій Назіанзин увійшов в історію християнської богословської думки з іменем «Богослова». Лише три
- 45. Григорій Богослов
- 46. Схоластика У ХІ – ХІV століттях у середньовічній філософії поширюється вчення схоластика (школа, навчання), яка розумом
- 47. РАННЯ СХОЛАСТИКА (Іоанн Скот Еріугена (ІХ ст.) „Про поділ природи”) - природа, яка творить і не
- 48. ПРОБЛЕМА УНІВЕРСАЛІЙ У СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ Універсалії – загальні родові поняття Реалісти вважають, що загальні поняття не
- 49. Лезо Оккама: виключення зайвих пояснень (сутностей)
- 50. Онтологічний (від грец. – суще і логія) доказ буття Бога розвинув архиєпископ, представник середньовічної філософії Ансельм
- 51. АНСЕЛЬМ КЕНТЕРБЕРІЙСЬКИЙ („Діалог про істину”)
- 52. П’ЄР АБЕЛЯР ( номіналізм – концептуалізм )
- 53. Тома Аквінський (1225 – 1274 рр.) Людина – поєднання активної душі і пасивного тіла. Душа –
- 54. ВИСОКА СХОЛАСТИКА ТОМА АКВІНСЬКИЙ «Сума теології», «Сума проти язичників», «Питання» віра і розум не можуть суперечити
- 57. Скачать презентацию