Содержание
- 2. Література Політологія. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. За ред. проф. Кулагіна Ю.І. та проф. Полуріза
- 3. 1. Суспільно-політичні уявлення давнього світу і Середньовіччя. Перші уявлення про політику почали формуватись у ІІ-І тисячолітті
- 4. Суспільно-політичні уявлення стародавнього Китаю Мислителі стародавнього Китаю стверджували, що розвиток світу визначається взаємодією двох протилежних космічних
- 5. Даосизм та конфуціанство Лао-цзи більш ніж за п’ятсот років до н.е. розробив вчення про “дао” як
- 6. Зміна династій відповідно до закону природи Китайський філософ Цзоу Ян ще у третьому столітті до нашої
- 7. Політична думка стародавнього Китаю Засновником етико-політичної доктрини був Конфуцій (Кун Фу-цзи, 551-479 рр. до н.е.). Його
- 8. Погляди Конфуція на державу Держава розглядалась як велика родина Правитель мав турбуватись про благо підданих, яких
- 9. Легізм Легізм сформулював Шан Ян (400-338 до н.е.). Він доводив, що держава має базуватись на примусі
- 10. Політичні ідеї в античній Європі. Піфагор вважав, що управлінці складають групу людей, яка відрізняється від інших
- 11. Погляди Сократа Сократ взаємозв’язок моральності і розуму підняв до рівня провідного принципу соціальної організації. Етичні погляди:
- 12. Концепція “ ідеальної держави ” Платона. Ідеальна - держава, де панує аристократія (мудрі, добрі, шляхетні керівники).
- 13. Управління в державі за Платоном Суспільство в державі повинно бути поділене на три стани: філософів, воїнів,
- 14. Арістотель Головну задачу держави він вбачав у вихованні громадян у дусі моральних цінностей, у протистоянні руйнівній
- 15. Принципи управління за Арістотелем Кожна форма управління спирається на окремий принцип. Аристократія – на принцип доброчесності,
- 16. Ідейні основи управління суспільством в Середньовіччі. Розвиток державного управління відбувався в межах теології. До XII століття
- 17. Ідейні основи управління Оріген з єгипетської Олександрії вважав, що відповідальність за біль і зло у світі
- 18. Хома Аквінський Людина наділена розумом і має свободу волі. Можливість утвердження справедливості і добра у земному
- 19. Протестантизм М. Лютер заперечував керівну роль католицького духовенства у духовному житті мирян. Лютеранство, як напрям протестантизму,
- 20. Вирішення проблем держави, політики в епоху Відродження. Епоху Відродження відрізняли прогрес науки, культури, прагнення до утвердження
- 21. Соціально-політична концепція Н. Макіавеллі За Макіавеллі, політика – це політика сили. Основа політики держави - добрі
- 22. Проблема управління суспільством Макіавеллі стверджував, що не може людина бути моральною, коли аморальною є епоха. Моральність
- 23. Значення макіавеллізму Сутність макіавеллізму полягає в жорстокій боротьбі між державами за існування, збереження та розширення територій
- 24. Погляди Г. Гроція Голландець Г.Гроцій висунув вимогу дотримання правової справедливості. Якщо не змінити стан речей, то,
- 25. Г. Гроцій – один з засновників міжнародного права Жорстокості Тридцятирічної війни 1618-1648 рр. спонукали Гуго Гроція
- 26. управління суспільством в філософії Нового часу Загальними рисами епохи Нового часу були: падіння авторитету церкви та
- 27. Т. Гоббс (1588-1679 рр.) Основні положення “договірної теорії”. Природа створила людей рівними у фізичному і розумовому
- 28. Ідеї Дж. Локка Дж. Локком вперше була висунута ідея поділу влади на окремі гілки – законодавчу,
- 29. І. Кант (1724-1804 рр.) Всесвітня історія - процес розвитку людської свободи, якому властиві антагонізми, що закладені
- 30. Вічний мир: “Війна, - це не той спосіб, яким кожен повинен домагатися свого права”. Кант засуджував
- 31. За І. Кантом В суспільстві є активні і пасивні члени. Пасивні - ті, хто зайнятий фізичною
- 32. Г. Гегель (1770-1831) рр.). Історія людства є історією держав. Кожна держава є втіленням свободи, а різні
- 33. Управляти людьми, вважав Гегель, - це не лише благо, але і величезна відповідальність. Людина-керівник буквально спалює
- 34. Гегель відкидав кантівську ідею вічного миру. “Вічний мир – порожні мрії. В мирний час цивільне життя
- 35. Карл Маркс (1818-1883) Маркс представляв розвиток людства як послідовну зміну певних історичних етапів, в основі яких
- 36. Погляди на державу Державу Маркс розглядає як знаряддя насилля, як диктатуру певного класу. Але перш, ніж
- 37. Завдання для самостійної роботи Підготуватися до семінару “Ґенеза політичних ідей в світі та в Україні”. План
- 38. Використовуючи політологічні словники, енциклопедії звернути особливу увагу на ключові поняття теми: тиранія, монархія, аристократія, олігархія, охлократія,
- 40. Скачать презентацию