Зразки первісного образотворчого мистецтва, мистецтва трипіль­ської та скіфської культур презентация

Содержание

Слайд 2

ЗА ЧАСІВ ПАЛЕОЛІТУ ВИНИКЛИ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО, АРХІТЕКТУРА, СКУЛЬПТУРА, ЖИВОПИС, ГРАФІКА.

ЗА ЧАСІВ ПАЛЕОЛІТУ ВИНИКЛИ ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО, АРХІТЕКТУРА, СКУЛЬПТУРА, ЖИВОПИС, ГРАФІКА.
На Мізинській

стоянці (датується близько 18 000 років до р. х) археологами віднайдено зразки декоративно-ужиткового мистецтва – знаряддя праці, статуетки, музичні інструменти, прикрашені геометричними візерунками (ромби, хвилясті лінії, трикутники). З-поміж графічної орнаментики привертає увагу найдавніший в Європі орнамент – меандр.
Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

Слайд 6

Браслет з меандром

Браслет з меандром

Слайд 7

Музичні ударники з бивня мамонта Музичні трещітки з ребра мамонта.

Музичні ударники з бивня мамонта

Музичні трещітки з ребра мамонта.

Слайд 8

Жіночі статуетки з кістки мамонта, каменю, так звані пишнотілі «венери»,

Жіночі статуетки з кістки мамонта, каменю, так звані пишнотілі «венери», виконували

функцію своєрідних тотемів, символізували родючість. У цих берегинях, предметах поклоніння, які широко представлені в палеолітичному мистецтві Наддніпрянщини, вчені вбачають зародки мистецтва скульптури.
Слайд 9

У Кам’яній могилі поблизу Мелітополя збереглися петрогліфи – пам’ятки наскельного

У Кам’яній могилі поблизу Мелітополя збереглися петрогліфи – пам’ятки наскельного мистецтва

кам’яного віку й пізнішого віку бронзи з образами тварин (бики, коні, риби), човнів, колісниць, солярних (сонячних) знаків тощо. Зображення тварин утворюють схематичні композиції з певним задумом. Про присутність людини на рисунку свідчать зображення взутих або босих стоп. Тобто перед нами не сама людина, а її знак.
Слайд 10

Кам'яна Могила займає площу близько 3 гектарів, висота сягає 12

Кам'яна Могила займає площу близько 3  гектарів, висота сягає 12 м, кількість плит пісковику перевищує 3

тисячі. Багаторічні дослідження Кам'яної Могили привели до відкриття 65 гротів і печер, на стелях яких виявлено кілька тисяч найрідкісніших наскельних зображень різних історичних епох (від пізнього палеоліту і мезоліту до середньовіччя).
Слайд 11

Слайд 12

До духовних вершин неоліту належить уславлена трипільська культура (назва походить

До духовних вершин неоліту належить уславлена трипільська культура (назва походить від

першого місця виявлення – с. Трипілля поблизу Києва).
Високий художній рівень притаманний керамічним виробам трипільських майстрів.
КУЛЬТУРА МАЛЬОВАНОЇ КЕРАМІКИ
Трипільська кераміка виразна за формою, зокрема є оригінальні біноклеподібні посудини, цікаві за колоритом, у якому переважають відтінки жовтого, інколи червоного кольорів.
Слайд 13

Посуд прикрашали складними за символікою рослинними й геометричними орнаментами, подекуди

Посуд прикрашали складними за символікою рослинними й геометричними орнаментами, подекуди –

реалістичними зображеннями тварин і людей.
Провідні мотиви розпису трипільської кераміки — спіралі і вісімки, волюти, меандр (безконечник) та стилізовані складні композиції, що зображують жінку і бика, змія, обличчя або очі людини, солярні знаки.
Кольорова палітра розписів посуду трипільців складалась із білого, чорного, коричневого та червоного кольорів. А тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле.
Слайд 14

У мальованій кераміці виділяють посудини з багатобарвним (поліхромним) або однобарвним (монохромним) орнаментом.

У мальованій кераміці виділяють посудини з багатобарвним (поліхромним) або однобарвним (монохромним)

орнаментом.
Слайд 15

Крім мальованого орнаменту, був ще на посуді орнамент прокреслений (ритий) або жолобковий і «продряпаний».

Крім мальованого орнаменту, був ще на посуді орнамент прокреслений (ритий) або

жолобковий і «продряпаний».
Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Слайд 19

Класифікація орнаментальних мотивів: геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний. Ключові мотиви розпису

Класифікація орнаментальних мотивів: геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний.
Ключові мотиви розпису трипільської кераміки:


а) солярні знаки: кола, спіралі, вісімки, меандр, свастика;
б) стилізовані складні композиції, що зображують жінку і бика, змія, обличчя або очі людини.
Слайд 20

Слайд 21

ПЛАСТИКА -СКУЛЬПТУРА З глини ліпили скульптурні фігурки биків, кіз, собак,

ПЛАСТИКА -СКУЛЬПТУРА
З глини ліпили скульптурні фігурки биків, кіз, собак, а також

жіночі статуетки, які символізували покровительку роду та землеробства (всередину фігурок вкладали пшеничні зерна, що начебто мало підвищити родючість землі).
Слайд 22

Слайд 23

Глиняна фігурка тварини

Глиняна фігурка тварини

Слайд 24

Фігурка худоби

Фігурка худоби

Слайд 25

Глиняна скульптура людини

Глиняна скульптура людини

Слайд 26

Дерев’яна скульптурка богині родючості

Дерев’яна скульптурка богині родючості

Слайд 27

Богиня Родючості

Богиня Родючості

Слайд 28

Богиня землі, плодоріддя

Богиня землі, плодоріддя

Слайд 29

Керамічні домівки — типові об’єкти трипільскої культури.

Керамічні домівки — типові об’єкти трипільскої культури.

Слайд 30

Залишки кераміки з розкопок. Зооморфна чаша. Модель житла трипільців. Кам'яні знаряддя, жіночі статуетки

Залишки кераміки з розкопок. Зооморфна чаша. Модель житла трипільців. Кам'яні знаряддя,

жіночі статуетки
Слайд 31

Трипільська культура проіснувала на території сучасної України приблизно півтори тисячі років, а далі занепала.

Трипільська культура проіснувала на території сучасної України приблизно півтори тисячі років,

а далі занепала.
Слайд 32

Культура скіфів

Культура скіфів

Слайд 33

Розквіт скіфського мистецтва припадає на VII—VI ст. до н. е.

Розквіт скіфського мистецтва припадає на VII—VI ст. до н. е.
Скіфське

мистецтво — це різьблення по дереву і кістці, а голов­не — це віртуозна обробка металу. Скіфи володіли секретами багатьох сплавів, займалися литтям, тисненням, карбуванням, знали спайку, зернь, філігрань.
У різьб­ленні по дереву і кістці, литті з бронзи, золота та срібла відтворювались постаті звірів або фантастичних істот. Зображення виконувались у своєрідній художній манері, яка дістала назву «звіриного стилю».
Слайд 34

Розквіт скіфського мистецтва припадає на VII—VI ст. до н. е.

Розквіт скіфського мистецтва припадає на VII—VI ст. до н. е.
У «звіриному

стилі», домінували анімалістичні жанри – зображення реальних і фантастичних тварин: оленів, пантер, коней, грифонів. Вироби з коштовних металів, на яких нерідко зображено сцени з життя скіфів (побут, ритуали, полювання, бій), свідчать про вишуканий смак давніх майстрів.
До всесвітньо відомих шедеврів скіфського золотарства, виконаних із віртуозною майстерністю, належать знаменита золота пектораль у формі місячного серпа з кургану Товста Могила, золотий гребінь з кургану Солоха, позолочена срібна амфора з кургану Чортомлик.
Слайд 35

Слайд 36

Слайд 37

Слайд 38

Слайд 39

Слайд 40

Слайд 41

Слайд 42

Слайд 43

ЗОЛОТИЙ ГРЕБІНЬ З КУРГАНУ СОЛОХА

ЗОЛОТИЙ ГРЕБІНЬ З КУРГАНУ СОЛОХА

Слайд 44

Слайд 45

ПОЗОЛОЧЕНА СРІБНА АМФОРА З КУРГАНУ ЧОРТОМЛИК

ПОЗОЛОЧЕНА
СРІБНА
АМФОРА
З КУРГАНУ
ЧОРТОМЛИК

Слайд 46

ЧАША З ГАЙМАНОВОЇ МОГИЛИ

ЧАША З ГАЙМАНОВОЇ МОГИЛИ

Имя файла: Зразки-первісного-образотворчого-мистецтва,-мистецтва-трипіль­ської-та-скіфської-культур.pptx
Количество просмотров: 25
Количество скачиваний: 0