- Главная
- Литература
- Әдебиет әлемі және қазақ руханияты
Содержание
- 2. Ә.Кекілбаев: «Махамбеттің адам таң қалатын жері де сол, бола берместі болдырта бергендігінде ғой.Алдымен Махамбет болу қиын,
- 3. Махамбетттің күйлері 17, кейбір деректерде 20-ның үстінде делінген.
- 5. 1839ж. Махамбет жасырынып Ақ Жайықтың күн батыс бетіне өтеді. Жолдасы мен Нарында қалған әкесіне, бала-шағасына барып,
- 6. Бір аста Баймағамбет сұлтанның шаш ал десе, бас алатын нөкерлері Махамбет пен Жақияға тор құрады. Бұларды
- 8. Скачать презентацию
Слайд 2
Ә.Кекілбаев: «Махамбеттің адам таң қалатын жері де сол, бола берместі болдырта бергендігінде ғой.Алдымен
Ә.Кекілбаев: «Махамбеттің адам таң қалатын жері де сол, бола берместі болдырта бергендігінде ғой.Алдымен
Махамбет болу қиын, ал Махамбет болған соң ақын,батыр, күйші болу да оңай сияқты. Адуын ақыннан қалған асқаралы азаматтың жүрек соғысы мен тынысының кардиограммасындай көп жайды аңғартып, көп нәрсені түсіндіріп тұр»
Қ.Ахмедияров: «Менің көз алдымда Махамбет от жүректі, өжет қайсар, жанкешті күреске, астындағы аты мен қолындағы қару-жарағы, домбырасы ғана емес, сазгерліктен де кенде болмаған».
Слайд 3
Махамбетттің күйлері 17, кейбір деректерде 20-ның үстінде делінген.
Махамбетттің күйлері 17, кейбір деректерде 20-ның үстінде делінген.
Слайд 4
Слайд 5
1839ж. Махамбет жасырынып Ақ Жайықтың күн батыс бетіне өтеді. Жолдасы мен Нарында қалған
1839ж. Махамбет жасырынып Ақ Жайықтың күн батыс бетіне өтеді. Жолдасы мен Нарында қалған
әкесіне, бала-шағасына барып, олардың хал-ахуалын білмек болады. Орда қаласынан 50-60 шақырымдай жердегі Қарғалы-Қарсақпайға түнделетіп жетеді. Оның бұл маңға барғанын біреу Жәңгір ханға хабарлайды. Бұндағы танысының үйінде Махамбет әңгіме-дүкен құрып, домбыра тартып отырғанда иттер үреді. Үй иесі сыртқа шығып, тың-тыңдаса, бір топ аттылы көрінеді. Ізінше қайтып келіп: -«Шамды сөндіріңдер. Бір топ бейсауыт адам келеді», - деп сақтандырады. Махамбет домбырасын іргеге қарай ысыра салып, сауытын киіп, найзасын қолына алып, сыртқа шығады. Суыт келе жатқан адамдардың тегін емес екеніне көз жетеді де, дереу атқа қонып, жолдасымен шағыл құмдардың арасына қарай тартады. Сөйтіп, ол өзінің туып – өскен жұртына тағы да қайрыла алмай, Ақ Жайыққа қарай бет алады. «Өкініш» күйінің дүниеге келуіне осы жағдай себеп болса керек.
«Өкініш» күйі.
Слайд 6
Бір аста Баймағамбет сұлтанның шаш ал десе, бас алатын нөкерлері Махамбет пен Жақияға
Бір аста Баймағамбет сұлтанның шаш ал десе, бас алатын нөкерлері Махамбет пен Жақияға
тор құрады. Бұларды Жұмыр мен Қылыш қалқан болып қорғап қалады. Ақын арыстай екі азамат туралы ризашылығын күймен толғап-жеткізуді ойлады. Сөйтіп, Махамбет тобылғыдан домбыраға тиек жасап, әлгі күйдің сазын тарта бастайды. Бұл күй - Жұмыр мен Қылышқа арналады. Мен үшін бұл екі батыр семсерлерін жалтылдатып, екі қапталында тұрып алғанда, Исатай ағасы мен Барақ, Ерсарылар тіріліп келгендей болады. Сол кезден бастап Махамбеттің «Жұмыр, Қылыш» күйі ұрпақтан ұрпаққа жол тартады.
«Жұмыр, Қылыш»