Лiтературний процес 40 — 60-х рокiв XIX століття. Розвиток української літератури в Західній Україні презентация

Содержание

Слайд 2

Друге украïнське Вiдродження. Характерна особливість цього періоду: -високий розвиток романтизму

Друге украïнське Вiдродження.

Характерна особливість цього періоду:
-високий розвиток романтизму ;
- формування

якісно нових напрямів реалізму (критичний реалізм).
-вихiд альманахiв: «Украïнський альманах» (1831р,,м.Харкiв  );
 « Снiп»(1841  р.,  м.  Харкiв);  
«Молодик»(1843  р.,  м.  Харкiв);
« Ластiвка»Євгена  Гребiнки
 (м.  Петербург);  
журнал «Основа».
Слайд 3

Виникнення украïнськоï школи в середовищi польських письменникiв Активний перiод творчостi

Виникнення украïнськоï школи в середовищi польських письменникiв

Активний  перiод  творчостi
 Миколи

 Гоголя  («Тарас  Бульба « ),
Миколи Маркевича («Ук раïнськi мелодiï»),
Петра Гулака-Артемовського
(байка « Пан  та Собака»та iн.)
Слайд 4

Романтизм - художнiй метод у лiтературi й мистецтвi першоï половини

Романтизм - художнiй метод у лiтературi й мистецтвi  першоï  половини XIX  ст.,

 коли  реальнiй  дiйсностi,  що  не  задовольняє  митця, протиставляються  картини  життя  бажаного, витвореного мрiєю, пiднесеного над дiйснiстю.
Характернi особливостi: винятковi характери у виняткових  обставинах,  лiризм,  фантастика, увага до iсторичного минулого, героïв-лицарiв, звернення до фольклору
Слайд 5

Украïнський романтизм демонстрував повернення до правди, простоти i народностi (нацiональностi),

Украïнський романтизм демонстрував повернення до правди, простоти i народностi (нацiональностi), що

дало  окриленi  образи,  простiр  живому вираженню письменницькоï iндивiдуальностi, Украïнський романтизму подiляється на три перiоди: 1) 1835- 1844 рр. — харкiвський; 2) 1840 -1847 рр. — киïвський; 3) 1855 - 1862 рр. — петербурзький
Слайд 6

Украïнськi романтики: Євген Гребiнка (1812 1848) прозаïк, байкар, Лiрик (байки

Украïнськi романтики:
Євген Гребiнка  (1812  1848)  прозаïк,  байкар,  
Лiрик (байки «Ведмежий суд»,»

Рибалка», «Ячмiнь», Сонце  та  Хмари  ,  пiснi  Очи черные, очи страстные, Нi, Мамо, не  можна  нелюба любить та Iн.);
Левко  Боровиковський  (1811  1889)  —  перекладач, поет   (збiрка  поезiй  Байки  i  прибаютки);  автор романтичних
  балад, написаних на сюжети украïнських народних переказiв;
Амвросiй Метлинський (1814  1870) - автор  етнографiчних  збiрок (Южньïй русский сборник), романтичних вiршiв (Думки i пiснi  та  ще дещо  Амвросiя  Могили),  спiвець героïчного минулого украïнського народу (поезiï Гетьман, Козача  смерть,  Степ  та iн.);
Микола  Костомаров  (1817  1885)  — поет, прозаïк,   драматург, учений -iсторик.  Головна  праця  Костомарова  
«Книга  буття   украïнського народу», у якiй пiдноситься
нацiональна  свiдомiсть,   гiднiсть украïнського  народу,  християнська  мораль  як
 основа   суспiльства;
Слайд 7

Вiктор Забiла (1808 1869) — автор романтичних поезiй про нещасливе

Вiктор Забiла (1808 1869) — автор  романтичних  поезiй  про   нещасливе кохання

(стали пiснями Не  щебечи,  соловейку,  Гуде  вiтер   вельми в полi, Туга серця та iн.); Михайло Петренко — автор пiснi
«Дивлюсь я на небо»; Олександр Афанасьєв-Чужбинський
— автор романсу «Скажи  менi правду»; Марта Писаревська; Ганна Барвiнок та iншi.
Слайд 8

Основоположником критичного реалiзму в украïнськiй лiтературi є Тарас Шевченко .

Основоположником  критичного  реалiзму  в  украïнськiй лiтературi є Тарас Шевченко .


Реалiзм (вiд лат. рiч, дiло, матерiальний) - художнiй метод у мистецтвi  й лiтературi, що характеризується увагою до повсякденного суспiльно- побутового  життя,  типiзацiєю,  епiчнiстю;
провiдний критерiй художностi — вiрнiсть дiйсностi, прагнення до  безпосередньоï достовiрностi,  вiдтворення  життя  у  формах  самого  життя.

Слайд 9

Критичний реалiзм -художнiй метод, для якого характерне : смiливе викриття

Критичний реалiзм -художнiй  метод,  для  якого  характерне :  смiливе  викриття  вад

суспiльного устрою, заперечення законiв iснуючоï системи.
* Украïнська поезiя представлена творчiстю Т.  Шевченка,  Л. Глiбова, С. Руданського,
П. Кулiша, Ю. Федьковича.
Слайд 10

* Украïнська проза прдставлена Творчiстю Марка Вовчка, П. Кулiша, О. Стороженка

* Украïнська  проза  прдставлена  Творчiстю   Марка  Вовчка, П. Кулiша, О. Стороженка

Слайд 11

Становлення новоï лiтератури в Галичинi Iсторичне пiдґрунтя З 1772 р,

Становлення новоï лiтератури в Галичинi

Iсторичне пiдґрунтя З  1772  р,  територiя  Надднiпрянщини  перебувала

 пiд  владою  Австро-Угорщини. 1848 р. скасовано крiпацтво. Але особливо гостро вiдчувався нацiональний гнiт. 1834 р,- У Львiвськiй духовнiйсемiнарiï  органiзовано  
нелегальний лiтературний гурток
  «Руська  трiйця»,  
засновниками  якого  були  Маркiян
Шашкевич (псевдонiм — Руслан),
Слайд 12

Iван Вагилевич (Далiбор). Якiв Головацькии (Ярослав), Девiз гуртка - слова

Iван Вагилевич  (Далiбор). Якiв  Головацькии  (Ярослав),  

Девiз гуртка  -  слова

 народноï  пiснi  зi  збiрки  Михайла   Максимовича «Свiти, зоре, на все поле, закiль мiсяць зiйде.» Клятва, яку давали тi,  хто  вступав  до  гуртка: «Чесним  словом   протягом  усього  життя  працювати на  
користь народу i вiдродження нацiональноï лiтератури».
Слайд 13

1833 р. — члени гуртка уклали рукописну збiрку «Син Русi;»

1833 р. — члени гуртка уклали
рукописну збiрку «Син Русi;» 1834  р.

 — фольклорно-лiтературна збiрка «Зоря»  
(заборонена цензурою),
1837 р. збiрку «Зоря» пiд назвою
«Русалка Днiстровая «видано в
Будапештi. На зворотi титульноï
сторiнки мiстилися  слова
 чеського  вченого  Яна Коллара:
« Не тодi, коли очi сумнi,
а коли руки  дiяльнi,  розквiтає надiя.»
Имя файла: Лiтературний-процес-40-—-60-х-рокiв-XIX-століття.-Розвиток-української-літератури-в-Західній-Україні.pptx
Количество просмотров: 51
Количество скачиваний: 0