Українська музична культура ХІХ століття презентация

Содержание

Слайд 2

План

Значні зрушення української музичної культури протягом ХІХ століття
“Звертання” професійних музикантів до народної тематики
Діяльність

аматорських і відкриття перших професійних театрів
Гімн України і західноукраїнські композитори
Діяльність Миколи Лисенка
Хоровий рух другої половини ХІХ століття
Популярність плеяд українських виконавців
Висновок

Слайд 3

Протягом XIX століття в розвитку української музичної культури відбулися значні зрушення. Народна творчість

збагачується нової тематикою. У бурлацьких, рекрутських і чумацьких піснях у зв'язку із зростанням селянського революційного руху поглиблюються антикріпосницькі настрої, посилюється тема соціального протесту. З'являються нові види міської пісенної лірики. В області професійної музики йде процес накопичення сил, який призводить до створення в другій половині століття національної композиторської музичної школи.

Слайд 4

Професійні музиканти XIX століття почали звертатися до народної тематики, обробляти народні пісні, які

виконувалися талановитими любителями-дилетантами у супроводі народних інструментів - кобзи, бандури, цимбал, скрипки, ліри та ін. На початку XIX століття в українській музиці з'явилися перші симфонічні і камерно-інструментальні твори, серед авторів яких - І. М. Вітковський, А. І. Галенковскій, Ілля та Олександр Лизогуб.

Галенковскій Андрій Йосипович

Слайд 5

Діяльність аматорських і відкриття перших професійних театрів (1803 році в Києві, а в

1810 - в Одесі), в яких ставилися музично-сценічні твори на національні сюжети, зіграли важливу роль у становленні української опери. Першої української оперою вважається «Запорожець за Дунаєм» Гулака-Артемівського (1863)

Перший театр

Гулак-Артемовський

Слайд 6

У Західній Україні в різних жанрах хорової та інструментальної (у тому числі симфонічної)

музики працювали композитори М. М. Вербицький, І. І. Воробкевич, В. Р. Матюк.
Гімн України,ще не ставши гімном,був написаний та покладений на музику приблизно у 1862–1863 рр.,а отже є музикою ХІХ ст.

Михайло Вербицький

Слайд 7

Основоположною для розвитку національної професійної музики стала діяльність Миколи Лисенка, який створив класичні

зразки творів різних жанрів: 9 опер, фортепіанні та інструментальні, хорові та вокальні твори, твори на слова українських поетів. Він же став організатором музичної школи в Києві

Микола Лисенко

Слайд 8

У другій половині XIX століття широкого поширення набув хоровий рух, виникли хорові товариства

«Торбан» (1870) і «Боян» (1891). Відкрилися вищі оперні театри Києві (1867) та Львові (1900), Вищий музичний інститут у Львові, музичні школи при Російському музичному суспільстві в Києві (1868), Харкові (1883), Одесі (1897) і в інших містах.

Слайд 9

На початку XX століття всесвітню популярність здобула плеяда українських виконавців. Серед них співачки

Соломія Крушельницька, О. Петрусенко, З. Гайдай, М. Литвиненко-Вольгемут, співаки М. Е. Менцинський, А. Ф. Мишуга, І. Паторжинський, Б. Гмиря піаніст Володимир Горовиць, хоровий диригент А. А. Кошиць. За межами України стали відомі хорові обробки Н. Д. Леонтовича.
Имя файла: Українська-музична-культура-ХІХ-століття.pptx
Количество просмотров: 142
Количество скачиваний: 0