T7. Utváření rovnováhy na nedokonale konkurenčních trzích – oligopol a monopolistická konkurence презентация
Содержание
- 2. Homogenní struktura hospodářství se změnila na strukturu heterogenní. soutěží firmy, jejichž ekonomická síla je rozdílná. investiční
- 3. Vznik trhů nedokonalé konkurence Současné tržní struktury jsou produktem změn, které provázely vývoj tržního hospodářství Rovnováha
- 4. Pro reálné trhy se stalo typické: rozhodující část nabídky je soustředěna do okruhu několika málo velkých
- 5. Tvorba poptávky neodpovídá ideálně teoretickým předpokladům, (Q je funkcí P) Zejména předpokladu homo economicus. člověk setrvává
- 6. Je překonáno Smithovo chápání trhu byl zpochybněn předpoklad „dokonalé konkurence“ Frank Knight - zavádí rozlišení dokonalá
- 7. Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu monopolistické konkurence Joan Robinsonová , 1903 - 1983 Edward
- 8. Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu monopolistické konkurence Rozdíl - kde je zdroj monopolu: Robinsonová
- 9. A. Smith Neoklasická ekonomie Zkoumá prostor mezi NEDOKONALE KONKURENČNÍ TRH Rovnováha v podmínkách oligopolu a na
- 10. Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu monopolistické konkurence Robinsonová: východiskem je charakteristika nedokonalé konkurence má
- 11. Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu monopolistické konkurence kupující nepřihlíží pouze k ceně, ale také
- 12. Efektivnost dokonale konkurenčního trhu slouží jako kritérium vyjádření neefektivnosti nedokonalé konkurence S D Rovnováha v podmínkách
- 13. Rovnováha na trzích nedokonalé konkurence Chamberlin: porovnání rovnovah trhů (konkurence: E dokonalá, ENK nedokonalá) P S,
- 14. Dokonalá konkurence i monopol jsou krajními formami tržních situací - čisté formy. Analýza trhů vyspělých tržních
- 15. Vznik oligopolních struktur je odrazem vývoje výrobních podmínek . Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu
- 16. Oligopolní trhy - široká škála konkrétních podob, v závislosti na vlivu nejrůznějších faktorů. technologické podmínky úroveň
- 17. Pro ilustraci utváření rovnováhy: oligopolní tržní strukturu představuje velká firma doplněná skupinou středních a malých firem.
- 18. Vztah ceny a AC firem v odvětví Vztah ceny a AC firem v odvětví P PE
- 19. OLIGOPOLNÍ STRUKTURA - VLASTNOSTI Organizovaná struktura Prosazuje se metoda cenového vůdcovství Navenek se chová nepružně Cena
- 20. ↑ Q ⇒ ↓ P Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu monopolistické konkurence
- 21. Rovnováha oligopolu MR D Dt MC AC E H P PE Rovnováha v podmínkách oligopolu a
- 22. Rovnováha oligopolu MR D Dt MC AC E H P PE 0 q1 q2 Q Rovnováha
- 23. Bod H je bodem rovnováhy odvětví Významnou část produkce dodává dominantní firma Předpoklad rovnováhy: dominantní firma
- 24. Vlastnost oligopolní ceny vytvoří rovnováhu v odvětví (kdo je ochoten při dané ceně vyrábět prodá, všichni,
- 25. Postup při cenové tvorbě: rozhodnutí o míře zisku, rozhodnutí o úrovni využití výrobních kapacit ⇒ Q
- 26. Rovnováha na trhu monopolistické konkurence Počet firem může být velký, ale žádná nemá významný tržní podíl
- 27. E 0 qE Q Rovnováha v podmínkách oligopolu a na trhu monopolistické konkurence Krátkodobá rovnováha firmy
- 28. Utváření dlouhodobé rovnováhy – konkurenti vstupují na trh výrobce, odčerpávají poptávku po jeho produkci. Podmínkou vstupu
- 29. Dlouhodobá rovnováha – POKLES P VYVOLÁN POKLESEM AR MC AC MR AR 0 qE Q P
- 31. Скачать презентацию