Лекції 19-20. Програмування графіки презентация

Содержание

Слайд 2

План: Графічний режим. Стандартні графічні процедури і функції. Зображення і

План:

Графічний режим.
Стандартні графічні процедури і функції.
Зображення і стилі.
Мультиплікація.
Вивід текстової інформації.
Обробка

помилок.
Слайд 3

Рекомендована література: Turbo Pascal 7.0: Пер. с нем. / Винфрид

Рекомендована література:

Turbo Pascal 7.0: Пер. с нем. / Винфрид и Фолькер

Кассера. – К.: Издательство «ДиаСофт», 2003.
Грызлов В.И., Грызлова Т.П. Турбо Паскаль 7.0. – 4-е изд., испр. – М.: ДМК Пресс, 2005.
Паскаль для персональных компьютеров: Справ. Пособие / Ю.С. Бородич, А.Н. Вальвачев, А.И. Кузьмич. – Мн.: Выш. Шк.: БФ ГИТМП «Ника», 1991.
Паскаль. Программирование на языке высокого уровня: Учебник для вузов / Т.А. Павловская. – СПб: Питер, 2003.
Программирование в среде Turbo Pascal 7.0 / Марченко А.И., Марченко Л.А.: Под ред.: Тарасенко В.П. – 8-е изд. – К.: ВЕК+, СПб: КОРОНА принт, 2004.
Зеленяк О.П. Практикум программирования на Turbo Pascal. Задачи, алгоритмы и решения. – СПб.: ООО «ДиаСофтЮП», 2002.
Слайд 4

Графічний режим Формування зображення на екрані ПЕОМ відбувається за допомогою

Графічний режим

Формування зображення на екрані ПЕОМ відбувається за допомогою дисплейного адаптера.


Дисплей може працювати у текстових або графічних режимах. Текстові режими підтримує модуль Crt, графічні – модуль Graph.
Модуль Graph реалізує бібліотеку підпрограм, яка складається з понад 90 графічних процедур і функцій (побудова графічних примітивів, різноманітні види заповнення і типи ліній, шрифти тощо).
Слайд 5

Графічний режим У графічному режимі зображення на екрані будується у

Графічний режим

У графічному режимі зображення на екрані будується у вигляді растра:

поле екрана розбито на елементарні точки (піксели), кожна з яких має свій колір.
Графічний режим визначається кількістю точок растра і кількістю кольорів у палітрі.
GetMaxX, GetMaxY – стандартні функції модуля Graph, які повертають відповідно максимальні координати по осям Х та У в залежності від поточного режиму відеоадаптера.
Слайд 6

Графічний режим Координати екрана у графічному режимі (GetMaxX, 0) Х

Графічний режим

Координати екрана у графічному режимі

(GetMaxX, 0)

Х

Y

(0, 0)

(GetMaxX, GetMaxY)

(0, GetMaxY)

Слайд 7

Графічний режим Графічна система підтримує поточний вказівник (графічний курсор). Вказівник

Графічний режим

Графічна система підтримує поточний вказівник (графічний курсор). Вказівник має властивості

текстового курсору, але на відміну від нього є невидимим.
Для визначення поточних координат вказівника використовуються функції GetX, GetY, для його переміщення без виводу зображень на екрані – процедури MoveTo, MoveRel.
Слайд 8

Графічний режим Ініціалізація графічного режиму виконується процедурою InitGraph (Driver, Mode,

Графічний режим

Ініціалізація графічного режиму виконується процедурою
InitGraph (Driver, Mode, Path);
Driver:integer -

тип драйвера:
Detect = 0; {автоматичне визначення типу}
CGA = 1; EGA = 3; VGA = 9;
Mode:integer - режим роботи:
{Адаптер VGA}
VGALo = 0; {640*200, 16 кольорів, 4 стор.}
VGAMed = 1; {640*350, 16 кольорів, 2 стор.}
VGAHi = 2; {640*480, 16 кольорів, 1 стор.}
Слайд 9

Графічний режим Path:string - ім'я файлу драйвера та шлях. Для

Графічний режим

Path:string - ім'я файлу драйвера та шлях.
Для моніторів EGA, VGA,

SVGA використовується, як правило, драйвер egavga.bgi, для моніторів CGA – cga.bgi .
Якщо драйвер розміщено у робочому каталозі, шлях до нього задається порожнім рядком
Path=’’.
Закриття графічного режиму проводиться процедурою
CloseGraph;
Слайд 10

Графічний режим Приклад. Намалювати лінію від лівого верхнього до правого

Графічний режим

Приклад. Намалювати лінію від лівого верхнього до правого нижнього кута

екрана.

Program LineDemo;
uses Graph;
var
gd, gm : integer;
BEGIN
gd:= detect;
InitGraph (gd, gm, ’’);
Line (0, 0, GetMaxX, GetMaxY);
Readln;
CloseGraph
END.

Слайд 11

Графічний режим Процедури та функції встановлення режиму

Графічний режим

Процедури та функції встановлення режиму

Слайд 12

Стандартні графічні процедури і функції Лінії та точки

Стандартні графічні процедури і функції

Лінії та точки

Слайд 13

Стандартні графічні процедури і функції Графічні примітиви

Стандартні графічні процедури і функції

Графічні примітиви

Слайд 14

Стандартні графічні процедури і функції Графічні примітиви

Стандартні графічні процедури і функції

Графічні примітиви

Слайд 15

Стандартні графічні процедури і функції Графічні примітиви

Стандартні графічні процедури і функції

Графічні примітиви

Слайд 16

Стандартні графічні процедури і функції Графічні примітиви

Стандартні графічні процедури і функції

Графічні примітиви

Слайд 17

Стандартні графічні процедури і функції Графічні примітиви

Стандартні графічні процедури і функції

Графічні примітиви

Слайд 18

Зображення і стилі Кольори та палітри

Зображення і стилі

Кольори та палітри

Слайд 19

Зображення і стилі Кольори та палітри

Зображення і стилі

Кольори та палітри

Слайд 20

Зображення і стилі Кольори та палітри

Зображення і стилі

Кольори та палітри

Слайд 21

Зображення і стилі Заповнення та стилі

Зображення і стилі

Заповнення та стилі

Слайд 22

Зображення і стилі Заповнення та стилі

Зображення і стилі

Заповнення та стилі

Слайд 23

Зображення і стилі Заповнення та стилі

Зображення і стилі

Заповнення та стилі

Слайд 24

Зображення і стилі Заповнення та стилі

Зображення і стилі

Заповнення та стилі

Слайд 25

Зображення і стилі Заповнення та стилі

Зображення і стилі

Заповнення та стилі

Слайд 26

Зображення і стилі Заповнення та стилі

Зображення і стилі

Заповнення та стилі

Слайд 27

Мультиплікація Процедури та функції

Мультиплікація

Процедури та функції

Слайд 28

Мультиплікація Процедури та функції

Мультиплікація

Процедури та функції

Слайд 29

Вивід текстової інформації У графічному режимі для виводу тексту використовуються

Вивід текстової інформації

У графічному режимі для виводу тексту використовуються растрові і

штрихові шрифти.
Символ растрового шрифту визначається знакомісцем 8х8 елементів.
Штриховий шрифт визначається серією векторів і зберігається в окремому файлі з розширенням .CHR.
При збільшенні розміру символів штрихові шрифти мають перевагу над растровими через кращу роздільну здатність та якість.
Слайд 30

Вивід текстової інформації Процедури та функції

Вивід текстової інформації

Процедури та функції

Слайд 31

Вивід текстової інформації Процедури та функції

Вивід текстової інформації

Процедури та функції

Слайд 32

Вивід текстової інформації Font Const

Вивід текстової інформації

Font
Const

Слайд 33

Вивід текстової інформації Direct Const HorizDir = 0; VertDir =

Вивід текстової інформації

Direct
Const
HorizDir = 0;
VertDir = 1;
Size


може приймати значення 1..10 .
Слайд 34

Вивід текстової інформації Процедури та функції

Вивід текстової інформації

Процедури та функції

Слайд 35

Вивід текстової інформації Процедури та функції

Вивід текстової інформації

Процедури та функції

Слайд 36

Вивід текстової інформації Процедури та функції

Вивід текстової інформації

Процедури та функції

Слайд 37

Обробка помилок Внутрішні помилки модуля Graph повертаються функцією GraphResult. Функція

Обробка помилок

Внутрішні помилки модуля Graph повертаються функцією GraphResult. Функція повертає код

помилки, котрий вказує на стан, який виник після останньої графічної операції.
Визначені такі коди помилок:
Слайд 38

Обробка помилок

Обробка помилок

Имя файла: Лекції-19-20.-Програмування-графіки.pptx
Количество просмотров: 25
Количество скачиваний: 0