Слайд 2
![Го́тика (італ. gotico, від назви германського племені готів), готичний стиль](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-1.jpg)
Го́тика (італ. gotico, від назви германського племені готів), готичний стиль —
художній стиль, що був завершальним етапом у розвитку середньовічної культури країн Західної Європи (між серединами XII і XVI століть).
Слайд 3
![Готика зародилася в Північній частині Франції (Іль-де-Франс) у середині ХІІ](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-2.jpg)
Готика зародилася в Північній частині Франції (Іль-де-Франс) у середині ХІІ ст.
і досягла розквіту в першій половині ХІІІ ст.
Слайд 4
![Готичний художній стиль визначився у своїх типових рисах під час](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-3.jpg)
Готичний художній стиль визначився у своїх типових рисах під час розвитку
західноєвропейської середньовічної художньої культури. Беручи початок в середині XII ст. у північних та центральних областях Франції на теренах Іль-де-Франсу, він отримав загальноєвропейське поширення і пройшов ряд самостійних етапів еволюції та національних версій
Слайд 5
![](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-4.jpg)
Слайд 6
![Особливе місце в мистецтві готики займав собор — вищий зразок синтезу архітектури, скульптури і живопису (вітражів).](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-5.jpg)
Особливе місце в мистецтві готики займав собор — вищий зразок
синтезу архітектури, скульптури і живопису (вітражів).
Слайд 7
![Розвиток мистецтва готики відбивав і кардинальні зміни в структурі середньовічного](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-6.jpg)
Розвиток мистецтва готики відбивав і кардинальні зміни в структурі середньовічного суспільства:
початок формування централізованих держав, ріст і зміцнення міст, висування світських сил — міських, торговельних і ремісничих, а також придворно-лицарських кіл. В міру розвитку суспільної свідомості, ремесла і техніки слабнули підвалини середньовічного релігійно-догматичного світогляду, розширювалися можливості пізнання й естетичного осмислення реального світу; складалися нові архітектурні типи і тектонічні системи. Інтенсивно розвивалися містобудування і цивільна архітектура.
Слайд 8
![Зі зростанням чисельності міст та піднесенням ролі, яку вони відігравали,](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-7.jpg)
Зі зростанням чисельності міст та піднесенням ролі, яку вони відігравали, зростала
потреба в нових формах організації праці. Ремісники у містах об‘єднувалися в союзи та цехи. Зміцнення міських ремесел сприяло формуванню міської культури.
Слайд 9
![У 12 ст. абат Сугерій, який служив у першому готичному](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-8.jpg)
У 12 ст. абат Сугерій, який служив у першому готичному соборі
Абатство Сен-Дені в Іль-де-Франс, написав трактат "Про освяченні церкви Сен-Дені", де описав символічність всіх елементів архітектури готичного собору.
Слайд 10
![Для готики характерний символіко-алегоричний тип відображення. Від романського стилю готика](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-9.jpg)
Для готики характерний символіко-алегоричний тип відображення. Від романського стилю готика успадкувала
верховенство архітектури в системі мистецтв і традиційні типи будинків.
Слайд 11
![Особливе місце в мистецтві готики західноєвропейських країн займав міський собор](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-10.jpg)
Особливе місце в мистецтві готики західноєвропейських країн займав міський собор —
вищий зразок синтезу архітектури, скульптури і живопису (переважно вітражів). Непорівнянний простір собору, вертикалізм його веж і зводів, підпорядкування скульптури ритмам динамічності архітектури, багатобарвне сяйво вітражів робили сильний емоційний вплив на віруючих.
Слайд 12
![Готика Англії виникла дуже рано (наприкінці ХІІ ст.) й існувала](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-11.jpg)
Готика Англії виникла дуже рано (наприкінці ХІІ ст.) й існувала до
XVI ст. Млявий розвиток міст призвів до того, що готичний собор став не міським, а монастирським, оточеним полями і луками.
Слайд 13
![Араби привнесли в мистецтво Іспанії розвинуту культуру орнаменту і залишили](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-12.jpg)
Араби привнесли в мистецтво Іспанії розвинуту культуру орнаменту і залишили низку
прекрасних пам'яток архітектури, серед яких мечеть у Кордові (XVIII ст.) і палац Альгамбра в Гранаді (XIII–XV ст.) — мавританський стиль. .
Слайд 14
![Готичний стиль поширився у Польщі протягом XIV–XV ст. На півдні,](/_ipx/f_webp&q_80&fit_contain&s_1440x1080/imagesDir/jpg/419467/slide-13.jpg)
Готичний стиль поширився у Польщі протягом XIV–XV ст. На півдні, в
районі Кракова, домінувала готика французького типу. Німецька готика поширилася на Заході й Півночі Польщі.