- Главная
- Культурология
- Художні напрями і стилі, реалізм та імпресіонізм
Содержание
- 2. ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
- 3. ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ РЕАЛІ́ЗМ (ВІД ЛАТ. REALIS — «СУТТЄВИЙ», «ДІЙСНИЙ») — СТИЛЬ І НАПРЯМ У
- 4. ВИЗНАЧАЛЬНІ РИСИ РЕАЛІЗМУ раціоналізм, раціоцентричний психологізм (ототожнення психіки і свідомості, недооцінка позасвідомих процесів); правдиве, конкретно-історичне, всебічне
- 5. НАРОДЖЕННЯ РЕАЛІЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ НАЙЧАСТІШЕ ПОВ'ЯЗУЮТЬ З ТВОРЧІСТЮ ФРАНЦУЗЬКОГО ХУДОЖНИКА ГЮСТАВА КУРБЕ (1819–1877), ЯКИЙ ВІДКРИВ
- 6. ІМПРЕСІОНІ́ЗМ (ВІД ФР. IMPRESSION — ВРАЖЕННЯ) — МИСТЕЦЬКА ТЕЧІЯ У ЖИВОПИСІ, А ТАКОЖ В ЛІТЕРАТУРІ ТА
- 7. ОСНОВНІ ЖАНРИ ЖИВОПИСУ: Пейзаж Побутові сцени з міського життя ФРАНЦУЗЬКИЙ ІМПРЕСІОНІЗМ НЕ ПІДІЙМАВ ФІЛОСОФСЬКИХ ПРОБЛЕМ І
- 9. Скачать презентацию
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
РЕАЛІ́ЗМ (ВІД ЛАТ. REALIS — «СУТТЄВИЙ», «ДІЙСНИЙ») — СТИЛЬ І НАПРЯМ У
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
РЕАЛІ́ЗМ (ВІД ЛАТ. REALIS — «СУТТЄВИЙ», «ДІЙСНИЙ») — СТИЛЬ І НАПРЯМ У
На відміну від романтизму, який зосереджував увагу на внутрішньому світі людини, ОСНОВНОЮ ДЛЯ РЕАЛІЗМУ СТАЄ ПРОБЛЕМА ВЗАЄМИН ЛЮДИНИ І СЕРЕДОВИЩА, ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНО-ІСТОРИЧНИХ ОБСТАВИН НА ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОГО СВІТУ (ХАРАКТЕРУ) ОСОБИСТОСТІ. Замість інтуїтивно-почуттєвого світосприйняття на перше місце в літературі висувається пізнавально-аналітичне начало, а типізація дійсності утверджується як універсальний спосіб художнього узагальнення.
ВИЗНАЧАЛЬНІ РИСИ РЕАЛІЗМУ
раціоналізм, раціоцентричний психологізм (ототожнення психіки і свідомості, недооцінка позасвідомих процесів);
правдиве, конкретно-історичне,
ВИЗНАЧАЛЬНІ РИСИ РЕАЛІЗМУ
раціоналізм, раціоцентричний психологізм (ототожнення психіки і свідомості, недооцінка позасвідомих процесів);
правдиве, конкретно-історичне,
принцип точної відповідності реальній дійсності усвідомлюється як критерій художності, як сама художність;
характер і вчинки героя пояснюються його соціальним походженням та становищем, умовами повсякденного життя;
конфліктність (драматизація) як сюжетно-композиційний спосіб формування художньої правди;
вільна побудова творів;
превалювання (перевага) епічних, прозових жанрів у літературі, послаблення ліричного струменя мистецтва;
розв'язання проблем на основі загальнолюдських цінностей.
ОСНОВНІ ЖАНРИ РЕАЛІСТИЧНОГО ЖИВОПИСУ:
пейзаж
Натюрморт
портрет
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
НАРОДЖЕННЯ РЕАЛІЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ НАЙЧАСТІШЕ ПОВ'ЯЗУЮТЬ З ТВОРЧІСТЮ ФРАНЦУЗЬКОГО ХУДОЖНИКА ГЮСТАВА КУРБЕ
НАРОДЖЕННЯ РЕАЛІЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ НАЙЧАСТІШЕ ПОВ'ЯЗУЮТЬ З ТВОРЧІСТЮ ФРАНЦУЗЬКОГО ХУДОЖНИКА ГЮСТАВА КУРБЕ
В Італії реалістичний живопис був відомий під назвою веризму, в Росії — під іменем передвижництва.
У 1870-і роки розвиток реалізму призвів до появи натуралізму та певною мірою втратив свої позиції з появою імпресіонізму, неоромантизму та символізму.
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
ІМПРЕСІОНІ́ЗМ (ВІД ФР. IMPRESSION — ВРАЖЕННЯ) — МИСТЕЦЬКА ТЕЧІЯ У ЖИВОПИСІ, А ТАКОЖ В ЛІТЕРАТУРІ
ІМПРЕСІОНІ́ЗМ (ВІД ФР. IMPRESSION — ВРАЖЕННЯ) — МИСТЕЦЬКА ТЕЧІЯ У ЖИВОПИСІ, А ТАКОЖ В ЛІТЕРАТУРІ
Засновники імпресіонізму — як і символізму та експресіонізму — діяли на противагу реалізму (особливо неокласицизму, а також і натуралізму). ІМПРЕСІОНІСТИ НАМАГАЮТЬСЯ У СВОЇХ ТВОРАХ ВІДТВОРИТИ ШЛЯХЕТНІ, ВИТОНЧЕНІ ОСОБИСТІ ВРАЖЕННЯ ТА СПОСТЕРЕЖЕННЯ МІНЛИВИХ МИТТЄВИХ ВІДЧУТТІВ ТА ПЕРЕЖИВАНЬ, ПРИРОДУ, СХОПИТИ МІНЛИВІ ЕФЕКТИ СВІТЛА — проте на відміну від неокласицизму не зобов'язувалися об'єктивно відображати реальність, а натомість поділитися власними почуттями зі спостерігачем твору, вплинути на нього. Термін уперше використовувався в негативному значенні критиком Луі Леруа при критичній оцінці твору Клода Моне «Враження, схід сонця» та інших художників, що організували виставку свої робіт в 1874 році в ател,є фотографа Надара
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
ОСНОВНІ ЖАНРИ ЖИВОПИСУ:
Пейзаж
Побутові сцени з міського життя
ФРАНЦУЗЬКИЙ ІМПРЕСІОНІЗМ НЕ ПІДІЙМАВ ФІЛОСОФСЬКИХ ПРОБЛЕМ І
ОСНОВНІ ЖАНРИ ЖИВОПИСУ:
Пейзаж
Побутові сцени з міського життя
ФРАНЦУЗЬКИЙ ІМПРЕСІОНІЗМ НЕ ПІДІЙМАВ ФІЛОСОФСЬКИХ ПРОБЛЕМ І
ВИЗНАЧНІ ХУДОЖНИКІ – ІМПРЕСІОНІСТИ:
Едуар Мане,Каміль Піссарро, Клод Моне, П'єр-Оґюст Ренуар, Альфред Сіслей, Дега Едгар, Поль Сезанн, Берта Морізо, Марі Бракмон, Арман Гійомен
ВИЗНАЧНІ МУЗИКАНТИ – ІМПРЕСІОНІСТИ:
Одним із натхненників музичного імпресіонізму вважається французький композитор Ерік Саті,
а також Клод Дебюссі та Моріс Равель.
ХУДОЖНІ НАПРЯМИ І СТИЛІ
МУЗЕЙ Д,ОРСЕ
(МУЗЕЙ ІСМПРЕСІОНІЗМУ)