Презентация на тему Історія зарубіжної літератури (друга половина ХІХ ст.)

Історія зарубіжної літератури (друга половина ХІХ ст.) викл. доц. Кравченко Я.П. ауд. 307 (2 н.к.) консультації: Розподіл балів за формами роботиУсього: 100 балів Модуль 1: Лекції № 1-4, Тема № 1 (виконання Організація та виконання самостійної роботиКравченко Я.П. Історія зарубіжної літератури ХІХ ст. (друга половина): практикум для здобувачів Завдання на період 6.09 - 20.09.2017 Опрацювати матеріали до Теми 1. Письмово виконати завдання 1-4, стор. ЛЕКЦІЯ № 1 Реалізм як естетична категорія і художня система у сучасному літературознавстві Проблема тлумачення реалізмуТипологічна концепціяРеалізм як «тип творчості», що притаманний мистецтву протягом всієї його історії.Виявляється у прагненні Проблема визначення хронологічних меж реалізмуТрадиційна точка зору – 1830 – 1850-ті роки.Хронологічні межі в різних країнах Проблема термінологічного позначенняТермін «критичний реалізм» (М. Горький)Виділяє критичний пафос в оцінці дійсності як найважливішу родову ознаку Соціально-історичні передумови реалізмуутвердження в Європі нового суспільного ладу, революційні катаклізми, конфлікти, що породжувалися новим суспільством;Технічний прогрес;Наукові Ґенезис літературного реалізмуСтендаль (1783-1842). Автор першого в європейській літературі реалістичного роману «Червоне і чорне» (1830)О. де Обґрунтування реалізму  Гюстав Курбе  (Gustave Courbet; 1819–1877) — французький живописець, скульптор, графік. Картина «Поховання в Орнані» (1850). Г. Курбе «Післяобідній відпочинок в Орнані» Обґрунтування теорії реалізмуШанфлері (Жюль Франсуа Юссон, 1821 - 1889Луїс Еміль Дюранті 1833 -1880 Художні принципи реалізмуПринцип детермінізму – взаємоприналежності, взаємозумовленості людини і середовища.Еволюції принцип – один з основоположних принципів Характеристики реалістичного художнього методуТипізація (від гр. typos – відбиток) прийом зображення, характерний для літератури реалізму, в Типологічні риси реалізму- тяжіння до достовірності, об'єктивності;- втілення діалектичного зв'язку між закономірно-загальним та індивідуально-особистісним;- звільнення від

Презентацию Історія зарубіжної літератури (друга половина ХІХ ст.), из раздела: Литература,  в формате PowerPoint (pptx) можно скачать внизу страницы, поделившись ссылкой в социальных сетях! Презентации взяты из открытого доступа или загружены их авторами, администрация сайта не отвечает за достоверность информации в них. Все права принадлежат авторам материалов: Политика защиты авторских прав

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1

ауд. 307 (2 н.к.) консультації: вівторок, середа 11.00 -12.30 yana_kr@yahoo.comСтруктура курсу: лекції 16 год. (8

Історія зарубіжної літератури (друга половина ХІХ ст.) викл. доц. Кравченко Я.П. ауд. 307 (2 н.к.) консультації: вівторок, середа 11.00 -12.30 yana_kr@yahoo.com


Структура курсу: лекції 16 год. (8 лекцій)
Самостійна робота 44 год.
Залік


Слайд 2

1-4, Тема № 1 (виконання самостійної роботи) – 10 балівТема № 2 (виконання самостійної роботи)

Розподіл балів за формами роботи

Усього: 100 балів
Модуль 1:
Лекції № 1-4,
Тема № 1 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Тема № 2 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Тема № 3 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Тема № 4 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Модуль 2:
Лекції № 5-8,
Тема № 5 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Тема № 6 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Тема № 7 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Тема № 8 (виконання самостійної роботи) – 10 балів
Залік – 20 балів




Слайд 3

(друга половина): практикум для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра професійних спрямувань «Мова і література (англійська,

Організація та виконання самостійної роботи

Кравченко Я.П. Історія зарубіжної літератури ХІХ ст. (друга половина): практикум для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра професійних спрямувань «Мова і література (англійська, французька, німецька, іспанська)», «Переклад (англійська, німецька, французька мови)» / Я.П. Кравченко. – Запоріжжя: ЗНУ, 2017. – 108 с.



Слайд 4

Письмово виконати завдання 1-4, стор. 6 – 26Читати роман Стендаля «Червоне і чорне»

Завдання на період 6.09 - 20.09.2017

Опрацювати матеріали до Теми 1.

Письмово виконати завдання 1-4, стор. 6 – 26

Читати роман Стендаля «Червоне і чорне»


Слайд 5

сучасному літературознавстві

ЛЕКЦІЯ № 1 Реалізм як естетична категорія і художня система у сучасному літературознавстві

План 1. Дискусійні аспекти вивчення реалізму. 2. Історичні передумови реалізму. Характер становлення реалістичної естетики. 3. Принципи зображення дійсності в літературі реалізму.


Слайд 6

всієї його історії.Виявляється у прагненні до правдивого відтворення дійсності.Античний реалізм, ренесансний реалізм, просвітницький реалізмКонкретно-історична концепціяРеалізм

Проблема тлумачення реалізму

Типологічна концепція
Реалізм як «тип творчості», що притаманний мистецтву протягом всієї його історії.
Виявляється у прагненні до правдивого відтворення дійсності.
Античний реалізм, ренесансний реалізм, просвітницький реалізм

Конкретно-історична концепція
Реалізм - категорія історична, що означає художню систему або напрям. Виникає на певній стадії еволюції мистецтва і має більш менш чіткі хронологічні межі.


Слайд 7

роки.Хронологічні межі в різних країнах не співпадають. Наприкінці 1820-1830-х рр. формується у Франції (Стендаль, О.

Проблема визначення хронологічних меж реалізму

Традиційна точка зору – 1830 – 1850-ті роки.
Хронологічні межі в різних країнах не співпадають. Наприкінці 1820-1830-х рр. формується у Франції (Стендаль, О. де Бальзак, Г. Флобер, П. Меріме) та Англії (Ч. Діккенс, В.М. Теккерей, сестри Бронте, Дж. Еліот, Е. Гаскелл, Е. Троллоп), пізніше у Росії (О. Гончаров, І.Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой), а в другій половині століття в інших європейських країнах (Італії, Іспанії, Польщі, Німеччині, Україні (Панас Мирний, І. Франко, С. Руданський).

Концепція «реалізму без берегів»
Існування реалізму до кінця ХХ ст. (соціалістичний реалізм)


Слайд 8

дійсності як найважливішу родову ознаку реалізма. Однак критичне сприйняття реальності притаманне не лише реалістам. Критична

Проблема термінологічного позначення

Термін «критичний реалізм» (М. Горький)
Виділяє критичний пафос в оцінці дійсності як найважливішу родову ознаку реалізма. Однак критичне сприйняття реальності притаманне не лише реалістам.
Критична позиція не виключає позитивного начала в реалізмі, який не є явищем "чистої критики". Творчість письменників-реалістів позначена прагненням до гармонії, досконалості, пошуком ідеалу

Термін «класичний реалізм»
Орієнтований на концепцію реалізму як атрибутивної ознаки мистецтва (типологічна концепція) й, визнаючи в історії літератури існування різних "реалізмів" (ренесансного, просвітницького й т.д.), має на увазі певну найвищу якість реалізму ХІХ ст. у порівнянні з іншими "реалізмами".
Термін «реалізм ХІХ ст.» має історично конкретний і одночасно досить широкий зміст, означає складне явище, яке протягом століття розвивалося в умовах кожної конкретної національної літератури.



Слайд 9

що породжувалися новим суспільством;Технічний прогрес;Наукові відкриття;Філософія позитивізму;Накопичення капіталу (фетишизація матеріальних цінностей);на відміну від романтиків з

Соціально-історичні передумови реалізму

утвердження в Європі нового суспільного ладу, революційні катаклізми, конфлікти, що породжувалися новим суспільством;
Технічний прогрес;
Наукові відкриття;
Філософія позитивізму;
Накопичення капіталу (фетишизація матеріальних цінностей);

на відміну від романтиків з ідеєю "двоєсвіту", і прагненням вийти в сферу глобальних проблем "універсуму", реалістів приваблює оточуюча реальність, сучасне суспільство, розкриттю таємниць якого вони присвячують свою творчість.


Слайд 10

«Червоне і чорне» (1830)О. де Бальзак (1799-1850). Автор циклу реалістичних романів «Людська комедія» (1829 –

Ґенезис літературного реалізму

Стендаль (1783-1842). Автор першого в європейській літературі реалістичного роману «Червоне і чорне» (1830)

О. де Бальзак (1799-1850). Автор циклу реалістичних романів «Людська комедія» (1829 – 1846)


Слайд 11

«Поховання в Орнані» (1850).

Обґрунтування реалізму Гюстав Курбе  (Gustave Courbet; 1819–1877) — французький живописець, скульптор, графік. Картина «Поховання в Орнані» (1850).


Слайд 12

Г. Курбе «Післяобідній відпочинок в Орнані»


Слайд 13

1833 -1880

Обґрунтування теорії реалізму

Шанфлері (Жюль Франсуа Юссон, 1821 - 1889

Луїс Еміль Дюранті 1833 -1880


Слайд 14

– один з основоположних принципів реалістичної естетики. Полягає у визнанні і розумінні безперестанної зміни, розвитку

Художні принципи реалізму

Принцип детермінізму – взаємоприналежності, взаємозумовленості людини і середовища.
Еволюції принцип – один з основоположних принципів реалістичної естетики. Полягає у визнанні і розумінні безперестанної зміни, розвитку життя.
Історизму принцип – принцип зображення дійсності як перемінного явища, яке розвивається згідно з об’єктивними законами. Реалісти показують взаємодію людини і часу через буденні події і звичайні долі. У якості об'єкту обирають не історичне минуле, а оточуюче повсякденне життя,сучасність

Всеохопності принцип (універсальності). Полягає у прагненні до тотального охоплення і впорядкування явищ за допомогою класифікації, систематики, таксономії.
Об`єктивізму принцип – провідна ознака реалістичної естетики, що полягає у визнанні істинного знання незалежним від знань, уявлень і вірувань окремого суб’єкта пізнання. За Стендалем письменник – подорожній, що іде дорогою із дзеркалом, прив'язаним до спини. Він не керує відображеними картинами.



Слайд 15

характерний для літератури реалізму, в ході реалізації якого створюються характерні для історично-конкретного суспільства характери і

Характеристики реалістичного художнього методу

Типізація (від гр. typos – відбиток) прийом зображення, характерний для літератури реалізму, в ході реалізації якого створюються характерні для історично-конкретного суспільства характери і долі.
Аналітизм психологічний – характерний для реалістичної літератури прийом зображення складних внутрішніх процесів, що відбуваються у людській психології. Аналітичне начало – одне з провідних в естетиці реалізму, на відміну від емоційного, особистісного, на яке орієнтувалися романтики.

Аналітизм соціальний – характерний для реалістичної літератури погляд на суспільство як на об’єкт наукового дослідження. Характери персонажів, образи матеріального світу створюються на основі аналізу, співставлення і осмислення реальних історичних фактів, документів, свідчень.
Художня деталізація. Культ речей як носіїв характерних особливостей своїх власників.


Слайд 16

закономірно-загальним та індивідуально-особистісним;- звільнення від канонічності, переважання індивідуальних стилів над «спільними»;- відмова від розмежування явищ

Типологічні риси реалізму

- тяжіння до достовірності, об'єктивності;
- втілення діалектичного зв'язку між закономірно-загальним та індивідуально-особистісним;
- звільнення від канонічності, переважання індивідуальних стилів над «спільними»;
- відмова від розмежування явищ на «естетичні» та «неестетичні»;
- пізнавальне спрямування (зв'язки з природознавством, історією, соціологією, психологією);
- аналітичний підхід до дійсності, намагання відтворити світ як складну єдність;
- увага до проблем взаємодії людини і середовища;
- зображення типових характерів за типових обставин;
- перенесення центру уваги на соціальну сферу;
- переважання епічного начала;
- романізація жанрів та драматизація роману;
- поява синтетичних індивідуальних стилів, які поєднували реалістичні та романтичні елементи;
- психологізація всієї атмосфери твору, його предметно-емоційного світу (портрет, інтер'єр, пейзаж тощо).


  • Имя файла: Іstorіya-zarubіzhnoї-lіteraturi-druga-polovina-hІh-st.pptx
  • Количество просмотров: 13
  • Количество скачиваний: 0