- Главная
- Без категории
- Ұлттық діндер және олардың түрлері
Содержание
- 2. Тақырыбы Ұлттық діндер және олардың түрлері
- 3. Жоспары 1.Үндістандағы ұлттық діндер-индуизм және сикхизм. 2.Қытайдағы ұлттық діндер: конфуцийшылдық және даосизм. 3.Жапондардың ұлттық діні-синтоизм 4.Еврейлердің
- 4. Үндістан — Оңтүстік Азияда Үндістан түбегінде орналасқан мемлекет. Үндістан – өзінің аса бай мәдениетімен және ежелгі
- 5. Индуизм – Үндістанда пайда болып, қазіргі кезде дамып келе жатқан діни дәстүр. Бұл дінді ұстанушылардың жалпы
- 6. Индуизмнің тұңғыш қауымы – «адживака»тақуалық жолын тұтып, тән құмар-лығымен күресті . Бірақ , Вишнуға табынды. «Адживака»
- 7. Индуизм термині Синдху өзенінің парсы тіліндегі атауы "Хинду” деген сөзден негіз алған. Кейіннен бұл сөз тек
- 8. Индуизмдегі құдайларды бір атпен атау, бір түрге біріктіру мүмкін емес. Мұнда құдай тұжырымдамасы әр түрлі, себебі
- 9. Индуизмнің қасиетті жазбалары Ведалар болып есептеледі. Олар шрути – "тыңдау, естілу” деп аталады. Оның екі себебі
- 10. Дәстүр бойынша Упанишадтар 108 мәтіннен тұрады. Оларда индуизм философиясының мәнін ашатын категориялар берілген: Жеке жан (Атман)
- 11. Индуизмде отбасында жасалатын діни ғұрыптар – самскаралар ерекше орын алады. Индуистердің көпшілігі мойындайтын он алты самскара
- 12. Құдайға жетудің бірден-бір жолы оған қажетінше құлшылық ету. Индуистердің осы жолдағы діни рәсімдері үш категорияға бөлінеді:
- 13. Сикхалар - XV-XVI ғғ. Үндістандағы мұсылмандар мен үнділіктерді бірік-тіруге шақырған жаңа ілім негіздерін уағыздаған Нанак есімімен
- 14. Сикхалар касталық пен брахмандарға, олардың салт-жораларына қарсы. Олар әйелдер мен еркектердің өмірге белсене араласуын уағыз-дады. Гуру
- 15. Гуру Нанак пен оның ізбасарларының уағыздары Пенджаб түрғындары-ның арасында кеңінен тарады. Барлығы Сикхалар бір-бірін ауыстырған 10
- 16. Сикхалар күшеюі, діни-саяси қауымдастыққа айналуы моңғол импера-торларының оларға деген қатынасын өзгертеді. Сикхалар қауымдары мен олардың жетекшілер
- 17. Ек Онкар» (жалғыз құдай): бір ғана құдай бар, оның есімдері мен сипаттары сансыз, барлық діндерде айтылатын
- 18. Құдайға апаратын жолдардың көптігі: сикхтар өзге дін өкілдері де тура жолда болуы мүмкін деп сенеді, тек
- 19. Конфуцийшылдық. Бұл философиялық ағымның пайда болуы және қалыпта-суы осы ағымның негізін қалаушы Кун-фуц-зы, оның ізбасарлары Мэн-цзы
- 20. Кун-фу-цзы (б.д.д. 551—479 жж.) кедейленген ақсүйек әскер-басы отбасында дүниеге келген. Ата-анасынан ерте айрылған ол тек 15
- 21. Кун-фу-цзының ілімінше, ең жоғары жаратушы күш — Аспан, ол жерде әділеттілік болуын қадағалап отырады. Ал қоғамдағы
- 22. «Тең орта» — адамдардың сабырсыздық пен сақтықтың арасындағы іс-әрекеті. Өмірде мүндай «ортаны» ұстап, іс-әрекет жасау оңай
- 23. Мэн-цзы (б.д.д. 372—289 жж.) Кун-фу-цзының ілімін әрі қарай жалғастыра отырып, Аспан (Көк) — объективтік қажеттілік, тағдыр
- 24. Даосизм (қыт. 道教, dàojiào) - атақты ойшыл Лао Цзы идеяларына негізделіп құрылған ежелгі Қытай философиялық және
- 25. «Чжуан-цзыда» конфуцийшілікке қас идеялар айтылып, табиғат қоғамға карсы қойылады. Адам өзін қоршаған міндеттерден босанып, табиғатқа жақын
- 26. Даосизм философиялық негізгі ойлары. Әлемдегі барлық заттар, құбылыстар басқа құбылыстармен байланыста.Материядан тұратын әлем бір тұтас ,
- 27. Синтоизм - [жапон. синто - құдайлар жолы] - Жапонияда кең тараған дін, табиғатты алғашқы қауымдық дәріптеуден
- 28. Синтоизм жапондық дүниетанымды қалыптастыруда маңызды рөл атқарды, ол басты бес концепцияға негізделді. Бірінші концепцияға сай, әлем
- 29. Синтоизмде табиғатта өмір сүретін құдайлар мен рухтар бар. Осы рухтар кез келген қолдан жасалған затқа жан
- 30. Еврей халкынын ұлттык діні Иудей аңызы бойынша, Иудаизм дінін жаратушы Тораны (Таурат) сол уакыттағы барлык жетпіс
- 31. Иврит тілінде «Иудаизм» термині XIX ғасырдың соңында кең тарала бастады. Давид патша Иуда тайпасынан болатын. Давид
- 32. Иудаизмнің негізгі кағидаттары XII ғасырда өмір сүрген атақты философ — талмудшы, рабби Моисей бен Маймон (1135-1204)
- 33. Ежелгі түсінік бойынша Құдай атын атау – бұл ажалға алып келеді. Яхвенің орнына Адонай ("менің әміршім”),
- 35. Скачать презентацию
Слайд 2Тақырыбы
Ұлттық діндер және олардың түрлері
Тақырыбы
Ұлттық діндер және олардың түрлері
Слайд 3Жоспары
1.Үндістандағы ұлттық діндер-индуизм
және сикхизм.
2.Қытайдағы ұлттық діндер:
конфуцийшылдық және даосизм.
3.Жапондардың
Жоспары
1.Үндістандағы ұлттық діндер-индуизм
және сикхизм.
2.Қытайдағы ұлттық діндер:
конфуцийшылдық және даосизм.
3.Жапондардың
4.Еврейлердің ұлттық діні-иудаизм
Слайд 4 Үндістан — Оңтүстік Азияда Үндістан түбегінде
орналасқан мемлекет. Үндістан – өзінің аса бай
мәдениетімен
Үндістан — Оңтүстік Азияда Үндістан түбегінде
орналасқан мемлекет. Үндістан – өзінің аса бай
мәдениетімен
Индуизм б.д. дейінгі бірінші мыңжылдықта пайда болды. Ол адамды рухани құтқарудың үш жолын ұсынды. Олар:
Қасиеттері істер жолы
Таным жолы
Адалдық жолы
Діни құрамы:
индуизм дініне табынатындар — 80,3%;
мұсылмандар — 11%;
мәсіхшілік дініндегілер — 4%-дай;
сикхтар — 2,8%, т.б.
1. Үндістандағы ұлттық діндер-индуизм және сикхизм
Слайд 5 Индуизм – Үндістанда пайда болып, қазіргі кезде дамып келе жатқан діни дәстүр.
Индуизм – Үндістанда пайда болып, қазіргі кезде дамып келе жатқан діни дәстүр.
Слайд 6 Индуизмнің тұңғыш қауымы – «адживака»тақуалық жолын тұтып, тән құмар-лығымен күресті . Бірақ
Индуизмнің тұңғыш қауымы – «адживака»тақуалық жолын тұтып, тән құмар-лығымен күресті . Бірақ
Слайд 7 Индуизм термині Синдху өзенінің парсы тіліндегі атауы "Хинду” деген сөзден негіз алған.
Индуизм термині Синдху өзенінің парсы тіліндегі атауы "Хинду” деген сөзден негіз алған.
Слайд 8 Индуизмдегі құдайларды бір атпен атау, бір түрге біріктіру мүмкін емес. Мұнда құдай
Индуизмдегі құдайларды бір атпен атау, бір түрге біріктіру мүмкін емес. Мұнда құдай
Слайд 9 Индуизмнің қасиетті жазбалары Ведалар болып есептеледі. Олар шрути – "тыңдау, естілу” деп
Индуизмнің қасиетті жазбалары Ведалар болып есептеледі. Олар шрути – "тыңдау, естілу” деп
Слайд 10 Дәстүр бойынша Упанишадтар 108 мәтіннен тұрады. Оларда индуизм философиясының мәнін ашатын категориялар
Дәстүр бойынша Упанишадтар 108 мәтіннен тұрады. Оларда индуизм философиясының мәнін ашатын категориялар
Жеке жан (Атман) және Әлемдік жан (Брахман)
Брахман мәңгі өмір сүреді, бірақ формасы болмайды.
Әлем бұл – елес (иллюзия, майя).
Жан тізбектелген өмір циклынан (сансарадан) өтіп
отырады, оның келесі тіршілігі өзінің іс-әрекетіне
(кармасына) байланысты.
Жанның азаптан босатылу қасиеті бар (мокша).
Жаратылған әлемдегі барлық заттар бірлікте болады.
Слайд 11 Индуизмде отбасында жасалатын діни ғұрыптар – самскаралар ерекше орын алады. Индуистердің көпшілігі
Индуизмде отбасында жасалатын діни ғұрыптар – самскаралар ерекше орын алады. Индуистердің көпшілігі
Слайд 12
Құдайға жетудің бірден-бір жолы оған қажетінше құлшылық ету. Индуистердің осы жолдағы
Құдайға жетудің бірден-бір жолы оған қажетінше құлшылық ету. Индуистердің осы жолдағы
Құдайға табынушылықтары
Слайд 13 Сикхалар - XV-XVI ғғ. Үндістандағы мұсылмандар мен үнділіктерді бірік-тіруге шақырған жаңа ілім
Сикхалар - XV-XVI ғғ. Үндістандағы мұсылмандар мен үнділіктерді бірік-тіруге шақырған жаңа ілім
Слайд 14 Сикхалар касталық пен брахмандарға, олардың салт-жораларына қарсы. Олар әйелдер мен еркектердің өмірге
Сикхалар касталық пен брахмандарға, олардың салт-жораларына қарсы. Олар әйелдер мен еркектердің өмірге
Слайд 15 Гуру Нанак пен оның ізбасарларының уағыздары Пенджаб түрғындары-ның арасында кеңінен тарады. Барлығы
Гуру Нанак пен оның ізбасарларының уағыздары Пенджаб түрғындары-ның арасында кеңінен тарады. Барлығы
Слайд 16 Сикхалар күшеюі, діни-саяси қауымдастыққа айналуы моңғол импера-торларының оларға деген қатынасын өзгертеді. Сикхалар
Сикхалар күшеюі, діни-саяси қауымдастыққа айналуы моңғол импера-торларының оларға деген қатынасын өзгертеді. Сикхалар
Слайд 17
Ек Онкар» (жалғыз құдай): бір ғана құдай бар, оның есімдері мен
Ек Онкар» (жалғыз құдай): бір ғана құдай бар, оның есімдері мен
табыс табу, адал өмір сүру. Өзгелердің арқасында арам пайда таппау, адал еңбектену.Өзгелермен бөлісе білу үйдің есігін қашанда өзгелерге ашық ұстап, келгендерді жылы қабақпен қарсы алу. Адал табысының белгілі бір мөлшерін өзгелермен бөлісу.Қайта туылу, карма және құтқарылу: барлық заттардың жаны бар, өлген соң жан басқа денеге ауысады. Бұл рух толық азаттық алғанға дейін жалғасады.Құдайды еске алу құдайды жақсы көру, оған ерекше құрмет көрсету.Адамдық пенделердің барлығы тең, бәріміз құдайдың балаларымыз, құдай біздің қамқор ата-анамыз (Бұл бірақ христиан дініндегі Иса құдайдың баласы дегендей емес).Адами құндылықтарды ұстану: барлық тіршілік иелерінің құқық қорғау, сақтау, әсіресе өз жақындарыңның. Отбасы құндылықтарын сақтау.Жеке құрбандық: жоғарғы құндылықтар үшін өз өміріңді қиюға әзір болу.
Құдайға табынушылықтары
Слайд 18Құдайға апаратын жолдардың көптігі: сикхтар өзге дін өкілдері де тура жолда болуы мүмкін
Слайд 19 Конфуцийшылдық. Бұл философиялық ағымның пайда болуы және қалыпта-суы осы ағымның негізін қалаушы Кун-фуц-зы,
Конфуцийшылдық. Бұл философиялық ағымның пайда болуы және қалыпта-суы осы ағымның негізін қалаушы Кун-фуц-зы,
2. Қытайдағы ұлттық діндер: конфуцийшылдық және даосизм.
Слайд 20Кун-фу-цзы (б.д.д. 551—479 жж.) кедейленген ақсүйек әскер-басы отбасында дүниеге келген. Ата-анасынан ерте айрылған
Кун-фу-цзы (б.д.д. 551—479 жж.) кедейленген ақсүйек әскер-басы отбасында дүниеге келген. Ата-анасынан ерте айрылған
Слайд 21 Кун-фу-цзының ілімінше, ең жоғары жаратушы күш — Аспан, ол жерде әділеттілік болуын
Кун-фу-цзының ілімінше, ең жоғары жаратушы күш — Аспан, ол жерде әділеттілік болуын
Слайд 22 «Тең орта» — адамдардың сабырсыздық пен сақтықтың арасындағы іс-әрекеті. Өмірде мүндай «ортаны»
«Тең орта» — адамдардың сабырсыздық пен сақтықтың арасындағы іс-әрекеті. Өмірде мүндай «ортаны»
Ал адамгершіліктің негізі — «жэнь» — «ата-анасын құрмет-теу және үлкен ағаларын сыйлау», жалпы алғанда, үлкендерді сыйлау. Кім де кім шын жүректен адамгершілікке ұмтылса, ол еш уақытта жамандық жасамайды. Ал «өзара сүйіспеншілік» арқылы қарым-қатынас — конфуцийшылдық әдептілік туралы ілімінің негізгі өзекті ұғымы. Бұл әдептілік қағидасы, бір сөзбен айтқанда, «озің қаламайтын нәрсені басқа біреуге жасама» дегенге сайып келеді. Аталған әдептілік қағидаларын «текті адамдар» (цзюнь-цзы) ғана басшылыққа алып, іс-әрекет жасайды.
Слайд 23Мэн-цзы (б.д.д. 372—289 жж.) Кун-фу-цзының ілімін әрі қарай жалғастыра отырып, Аспан (Көк) —
Мэн-цзы (б.д.д. 372—289 жж.) Кун-фу-цзының ілімін әрі қарай жалғастыра отырып, Аспан (Көк) —
Сюнь-цзы(б.д.д. 313 ж. — белгісіз) аспан мен жерді барлық денелердің шығу тегі ретінде мойыңдаса да, тағдырды Аспанның жігер-еркі ретінде мойындамайды. Оның пікірінше, Аспанды қастерлеп, ол туралы ойланып отырғаннан горі керекті заттарды көбейтіп, Аспанның өзін бағындырған дұрыс.
Слайд 24 Даосизм (қыт. 道教, dàojiào) - атақты ойшыл Лао Цзы идеяларына негізделіп құрылған ежелгі Қытай философиялық және діни дәстүрі (тікелей
Даосизм (қыт. 道教, dàojiào) - атақты ойшыл Лао Цзы идеяларына негізделіп құрылған ежелгі Қытай философиялық және діни дәстүрі (тікелей
Қытай философиясындағы негізгі бір бағыт. Б.з.д. 4-3 ғасырда пайда болған. Даосизмнің негізгі идеялары «Лао-цзы» және «Чжуан-цзы» трактаттарда беріл-ген.
Слайд 25 «Чжуан-цзыда» конфуцийшілікке қас идеялар айтылып, табиғат қоғамға карсы қойылады. Адам өзін қоршаған міндеттерден босанып,
«Чжуан-цзыда» конфуцийшілікке қас идеялар айтылып, табиғат қоғамға карсы қойылады. Адам өзін қоршаған міндеттерден босанып,
Слайд 26Даосизм философиялық негізгі ойлары.
Әлемдегі барлық заттар, құбылыстар басқа құбылыстармен байланыста.Материядан тұратын әлем
Даосизм философиялық негізгі ойлары.
Әлемдегі барлық заттар, құбылыстар басқа құбылыстармен байланыста.Материядан тұратын әлем
Даоны тану , Дэні тек даосизмнің заңдарын толық сақтағанда Даоның бастапқымен сіңісуінен ғана болады, императорды тыңдау, оған бағылудан кейін ғана. Бақытқа деген жол, шындықты білу тілектер мен құмарлықтан босау.Барлы-ғында бір біріңе жол беру керек.
Слайд 27 Синтоизм - [жапон. синто - құдайлар жолы] - Жапонияда кең тараған дін, табиғатты алғашқы қауымдық дәріптеуден туындаған рулық
Синтоизм - [жапон. синто - құдайлар жолы] - Жапонияда кең тараған дін, табиғатты алғашқы қауымдық дәріптеуден туындаған рулық
3. Жапондардың ұлттық діні-синтоизм
Слайд 28Синтоизм жапондық дүниетанымды қалыптастыруда маңызды рөл атқарды, ол басты бес концепцияға негізделді. Бірінші
Слайд 29 Синтоизмде табиғатта өмір сүретін құдайлар мен рухтар бар. Осы рухтар кез келген қолдан жасалған
Синтоизмде табиғатта өмір сүретін құдайлар мен рухтар бар. Осы рухтар кез келген қолдан жасалған
Құдайға табынушылықтары
Слайд 30Еврей халкынын ұлттык діні Иудей аңызы бойынша, Иудаизм дінін жаратушы Тораны (Таурат) сол
Еврей халкынын ұлттык діні Иудей аңызы бойынша, Иудаизм дінін жаратушы Тораны (Таурат) сол
4. Еврейлердің ұлттық діні-иудаизм
Слайд 31 Иврит тілінде «Иудаизм» термині XIX ғасырдың соңында кең тарала бастады. Давид патша Иуда
Иврит тілінде «Иудаизм» термині XIX ғасырдың соңында кең тарала бастады. Давид патша Иуда
Слайд 32Иудаизмнің негізгі кағидаттары XII ғасырда өмір сүрген атақты философ — талмудшы, рабби Моисей
Иудаизмнің негізгі кағидаттары XII ғасырда өмір сүрген атақты философ — талмудшы, рабби Моисей
Кұдай бар.
Кұдай бір.
Құдай денелік пішінде болмайды.
Құдай мәні бір.
Иудейлер тек бір Құдайға табынуы тиіс.
Құдаймен карым-катынас тек пайғамбар аркылы болады.
Моисей (Мұса) — ең ұлы пайғамбар.
Тораның шығуы касиетті.
Тора өзінің мән-мағынасын еш жоғалтпайды.
Құдай адамдардың барлык іс-әрекетін біледі.
Құдай зұлымдыкты жазалап, кайырымлылыкты мадактайды.
Құдай өзінің мессиясын жібереді.
Құдай өлілерді қайта тірілтеді.
Слайд 33
Ежелгі түсінік бойынша Құдай атын атау – бұл ажалға алып келеді.
Ежелгі түсінік бойынша Құдай атын атау – бұл ажалға алып келеді.
Құдайға табынушылықтары