Содержание
- 2. Жаңа заман дәуірінің жалпы сипаты XVII-XVIII ғ.ғ. Батыс Еуропа елдерінде капитализм қалыптасты, мануфактура дамыды. Бұл заманды
- 3. Жаңа заман философиясының басты сипаты. Метафизикалық немесе механикалық ойлау әдісі үстем болды. Философияда екі бағыт –
- 4. XVII-XVIII ғ.ғ ағылшын философиясының пайда болуының алғы шарттары мен ерекшелігі XVII ғ. Орта шеніндегі Оливер Кромвельдің
- 5. Френсис Бэкон (1561-1626) Негізгі еңбектері: «Жаңа Органон», «Жаңа Атлантида», «Ғылымдар табысы» және т.б Қанатты сөздері: «білім
- 6. «Танымның басты әдісі - индукция» деп анықтап берген философ таным әрекеті іске асатын нақты жолдарды көрсетеді.
- 7. Фр.Бэкон таным процесі өтетін жолдарды көрсетіп қана қоймай, адамғаның (адамзаттың) ақиқат білім алуына кедергі болатын себептерді
- 8. Ф.Бэконның ағылшын философиясына, өзінен кейінгі философияға қалдырған әсері: Философиядағы эмпирикалық бағыттың негізін салды; Гносеологияның мағынасын, ролін
- 9. Т.Гоббс Теологиялық схоластикалық философияны терістеді; Философияның мақсаты ғылыми жетістіктерге сүйеніп адам қызметінде практикалық нәтижелерге жету деп
- 10. Гоббс адам таным теориясын «сезімдік қабылдау» яғни, қоршаған дүниеден біздің сезім мүшелеріміз сигналдар, «белгілер» қабылдайды деп
- 11. Джон Локк (1632-1704) Педагог және философ, эмпиризм және либерализм өкілі. Сенсуализмның тарауына әсер етті. Адам жаны
- 12. Негізгі еңбектері: «Тәрбие туралы ойлар», «Адамның санасы туралы тәжірибе» Локк сенсуализм- яғни, барлық білімдердің шығу тегі
- 13. Джон Локктың негізгі қағидалары: Дүние материалистік; Таным негізінде тәжірибе жатыр; Адам жаны, санасы, «Tabula rasa» (таза
- 14. Абстракция теориясы- сөздер- сезімдік таңбалар, олар адамға қатынасу қажет; Сөздердің жалпылықта болуы- олардың жалпылық идеялар белгісі
- 15. Р.Декарттың рационалдық философиясы (1596-1650) Негізгі еңбектері: «Метод жайлы ойтолғау», «Алғашқы философия жайлы білім», «Алғашқы философия», «Ақылға
- 16. Декарт сана мәселесін зерттеп, санада ойлау өзінен бастау керек дейді. Сезімдік танымды ескере отырып, Картезий анық,
- 17. Бенедикт Спиноза (1632-1677) Материалистік, пантеистік көзқарастағы Нидерланд философы. Спинозаның философиялық көзқарасы ең алдымен ортағасырлық еврей философиясының
- 18. Таным теориясында рационалистік бағыт ұстанып, интеллектуалдық ақыл-ойға, парасатқа негізделген білімді сезімдік таным мен тәжірибеден жоғары қойды.
- 19. Шығармалары: “Геометрия қолданылатын әдіспен жазылған этика”, “Құдай, адам және оның бақыты туралы”, “Діни-саяси трактат”. Спинозаның философиясының
- 20. Готфрид Вильгельм Лейбниц (1646-1716) Неміс философы және ғалымы, жаңа заман философиясының рационолистік дәстүрінің жалғастырушысы. Ол болмыстың
- 21. Ол Декарттың дуализмі мен Спинозаның субстанция іліміне қарсы шығып, монада туралы ілім- монадологияның ілімінің негізін салды.
- 22. XVIII ғ. Ағартушылық философиясы XVIII ғ. Француз философиясын Ағартушылық философиясы деп те атайды. Ағартушылық философия –
- 23. Франсуа Вольтер (1694-1778) Философ, жазушы, публицист. Шығармалары: “Философиялық хаттар”, “Кандид”, “Метафизика туралы трактат”. Вольтер ілімінің негіздері:
- 24. "Қоғамдық келісім туралы" еңбектің авторы. Негізгі идеясы - халық егемендігі. Қоғамдық келісім негізінде ортақ ерік жатыр.
- 25. Географиялық фактор рөлін көрсеткен: демократиялық басқару кішігірім мемлекетте; аристократиялық басқару орта, монархиялық басқару үлкен мемлекетке тән.
- 26. Руссо философиясының тағандары Құдай тағылымында әлемдік ерік пен әлемдік парасатты көрді Материя жаратылмаған және әрқашан объективті
- 27. Шарль Луи Монтескье (1689-1755) Оның негізгі қағидалары: Деизм мен механикалық материализм; Тәртіпті сақтау мен әдептілікті тәрбиелеу
- 28. Дени Дидро (1713-1784) Көрнекті француз материалисі. Атақты 25 томдық француздың “Ғылым, өнер, және кәсіп энциклопедиясының” бас
- 29. Жюльен Офре де Ламетри (1709-1751) “Жан туралы трактат”, “Адам-машина”. Ол материалист-атеист болды: Идеализм мен теологияны толықтай
- 30. Поль Анри Гольбах (1723-1785) Ол «Табиғат жүйесі- материализм інжілі»; Табиғатта кездейсоқтық болмайды, табиғат бәрінің себепшісі; Көпшілікті
- 31. Джордж Беркли (1685-1753) Ағылшындық субъективтік идеализм өкілі. Шығармалары: «Адам білімінің принциптері туралы трактат» ерекше тәсілмен жазған
- 32. Дж.Беркли идеялары Материя ұғымының өзі жалған; Идея дегеніміз тек түйсіктер; Бар болу идеясы- қабылдау қасиеті; Жеке
- 33. Давид Юм (1711-1776) Шотланд ойшылы, субъективтік идеалист. шығармалар: «Адам табиғаты туралы трактат», «Эссе». Адам өзін қоршаған
- 34. Д.Юмның идеялары: Болмыс пен рух қатынасы мәселесінің шешімі жоқ; Адам санасы идеяға бейімделген; Тәжірибелік таным негізі-
- 36. Скачать презентацию