Філософія середньовіччя IV-XIV ст презентация

Содержание

Слайд 2

СЕРЕДНЬОВІЧНА ФІЛОСОФІЯ: монополія християнської релігії, розвивається тільки в лоні релігії

СЕРЕДНЬОВІЧНА ФІЛОСОФІЯ:

монополія християнської релігії, розвивається тільки в лоні релігії
“служниця

теології”
Теоцентризм
Креаціонізм
Провіденціалізм
Ревеляціонізм
Пізнання через одкровення
Слайд 3

Слайд 4

Існування двох головних напрямків ПАТРИСТИКА II-VII ст. Неоплатонізм СХОЛАСТИКА VIII-XVст. Арістотелізм

Існування двох головних напрямків
ПАТРИСТИКА
II-VII ст.
Неоплатонізм
СХОЛАСТИКА
VIII-XVст.
Арістотелізм

Слайд 5

Віра первинна Ніхто не здатен знайти істину, якщо він не

Віра первинна
Ніхто не здатен знайти істину, якщо він не знає, де

її шукати, тільки віруюча людина знає напрямок
Апостол Павло: “Мудрість цього світу є безумством перед Богом”
БОГ – незмінне, неподільне, єдине
ПРИРОДА – змінне, множинне, подільне
Слайд 6

Тертуліан “Credo quia absurdum est” “Вірую, тому що абсурдно” Чим

Тертуліан “Credo quia absurdum est”

“Вірую, тому що абсурдно”
Чим більше таємниці, тим

більше місця для віри
Диво, з точки зору розсудку є абсурдом, але диво – доказ віри
Слайд 7

“Вчителі Церкви” Л. Синьйореллі

“Вчителі Церкви” Л. Синьйореллі

Слайд 8

Августин Аврелій (354-430рр.) філософ раннього Середньовіччя, визнаний католицькою Церквою святим

Августин Аврелій
(354-430рр.)

 

філософ раннього Середньовіччя,
визнаний католицькою Церквою святим
- ідея гріховності

людства, зіпсованості людської природи;
- “доктрина передвизначення”;
- віра – джерело пізнання;
- концепція філософії історії
Слайд 9

Северин Боецій (480-524 р.р.) “Розрада філософією” Терміни: “Субстанція, дефініція, есенція,

Северин Боецій (480-524 р.р.)

“Розрада філософією”
Терміни: “Субстанція, дефініція, есенція, персона, формальне..”
Випадок, Фортуна

– хибна цінність
Головне – Розум, як аксіома
Філософія дає впевненість і знання про загальні основи сущого, робить людину цілеспрямованою
“божественних речей треба торкатися розумом”
Слайд 10

Тома Аквінський (1225-1274 рр.) томізм римська церква офіційно визнала єдиною

Тома Аквінський
(1225-1274 рр.)
томізм римська церква офіційно визнала єдиною істинною філософією.


Ґрунтувався на вченні Аристотеля;
розум і віра не суперечать, а доповнюють процес пізнання, але пріоритет за вірою, бо розум не здатен на істинне пізнання без божественного одкровення
Слайд 11

Проблема універсалій (загальних понять) Реалізм (лат.realis, дійсний) – універсалії існують

Проблема універсалій
(загальних понять)

Реалізм
(лат.realis, дійсний) –
універсалії існують реально та

незалежно від речей і людей, які про них мислять.

Номіналізм
(лат.nomen, ім’я) –
реальні лише одиничні речі, а універсалії самі по собі (поза мисленням і мовою) не існують.

Universalia sunt realia. Універсалії – реальні сутності.

Universalia sunt nomina. Універсалії – це імена (слова).

Слайд 12

Уільям Оккам (1290-1349 рр.) “лезо Оккама”. - Не слід множити

Уільям Оккам (1290-1349 рр.)

“лезо Оккама”.
- Не слід множити сутності без

потреби.
- Марна річ робити з більшим те, що можна зробити з меншим
Слайд 13

Проблема теодицеї Теодицея (θεός, бог, δίκη, справедливість) виправдання Бога.) Релігійно-філософські

Проблема теодицеї

Теодицея (θεός, бог, δίκη, справедливість)
виправдання Бога.)
Релігійно-філософські доктрини, які намагаються


узгодити ідею благого божественного
управління світом з наявністю світового зла
Слайд 14

Відродження Миколай Кузанський Джордано Бруно

Відродження

Миколай Кузанський
Джордано Бруно

Слайд 15

Пантеїзм максимум мінімум БОГ ПРИРОДА Світ безкінечний, тому центр всюди і ніде

Пантеїзм

максимум

мінімум

БОГ

ПРИРОДА

Світ безкінечний, тому центр всюди і ніде

Имя файла: Філософія-середньовіччя-IV-XIV-ст.pptx
Количество просмотров: 92
Количество скачиваний: 0