Мәдениет құрылымы, функциясы. (Дәріс 2) презентация

Содержание

Слайд 2

Дәріс сұрақтары

Мәдениет туралы дағдылы түсініктер мен түрлі ғылыми көзқарастар.
Мәдениет ұғымының даму логикасы және

тарихы.
Мәдениет құрлымы: материалдық және рухани мәдениет.
Мақсаты: мәдениеттанудың қалыптасу тарихын және құрылымын талқылау арқылы топталған ғылыми көзқарастарды ұғыну.
Міндеттері: мәдениет тарихына шолу жасау, құрылымын талдау арқылы оның ғылым болып қалыптасуын бекіту.

Дәріс сұрақтары Мәдениет туралы дағдылы түсініктер мен түрлі ғылыми көзқарастар. Мәдениет ұғымының даму

Слайд 3

1 дәріс. Пре-пост сауалнама нәтижесі

ШЕТ ТІЛІ: Студент саны 74
Қатысқан 66 студент, 89,1

%
Пресауалнама бойынша
171 жауап - «Иә» - 37 %
285 жауап – «Жоқ» - 61,6 %
6 жауап жазбаған - 1,2 %
Постсауалнама бойынша
413 жауап - «Иә» - 89,3 %
14 жауап – «Жоқ» - 3 %
35 жауап жазбаған - 7,5 %
52,3 % нақты үлес
ҚАЗАҚ ТІЛІ: Студент саны 55
Қатысқан 50 студент, 91 %
Пресауалнама бойынша
135 жауап - «Иә» - 38,5 %
215 жауап – «Жоқ» - 61,4 %
0 жауап жазбаған – 0 %
Постсауалнама бойынша
308 жауап - «Иә» - 88 %
8 жауап – «Жоқ» - 2,2 %
34 жауап жазбаған – 9,7 %
49,5 % нақты үлес
ДЕФ ЖӘНЕ СПИС: С.с. 74
Қатысқаны 63 студент, 85 %
Пресауалнама бойынша
161 жауап - «Иә» - 36,5 %
277 жауап – «Жоқ» - 62,8 %
3 жауап жазбаған – 0,6 %
Постсауалнама бойынша
423 жауап - «Иә» - 95,9 %
10 жауап – «Жоқ» - 3 %
8 жауап жазбаған – 2,4 %
59,4 % нақты үлес

1 дәріс. Пре-пост сауалнама нәтижесі ШЕТ ТІЛІ: Студент саны 74 Қатысқан 66 студент,

Слайд 4

Прежазба-сауалнама (2 минут)

Прежазба-сауалнама (2 минут)

Слайд 5

Ежелгі адам әлемді рухани тұрғыда игерді, ол араманшыл болды, әр нәрсенің себебін

іздеді, көргендерін өзі жасауға ұмтылды, сондықтанда ол жасаушы болды. Оларды әдепкіде әртүрлі мистикалық құбылыстар таң қалдырды да, қоршаған ортаның құпияларын игеруге шақырды. Ол құпияларды тану үшін олар еңбек құралдарын жасады, сосын тамақ пісіруге отты пайдаланды, онан соң жұлдыздарға қарап, бағдар жасады, оларға табынды, онан соң жабайы жануарларды қолға үйретті, жерді игерді, ақырында, табиғатты түгел бағындырды.

Американдық мәдениеттанушы Т.Роззак пікірінше, мәдениеттің пайда болуына ықпал еткен

Ежелгі адам әлемді рухани тұрғыда игерді, ол араманшыл болды, әр нәрсенің себебін іздеді,

Слайд 6

Осы аралықтың бәрінде олармен бірге магия, фетешизм, тотемизм, анимизм және табу қатар жүрді.

Бұлардың барлығын бір сөзбен мифология деп атайды.

«фетешизм» – амулет, талисман, тұмар сынды жансыз заттарға табыну, заттардың жоғарғы қасиетіне деген сенім, заттар мен құбылыстардың құдайға айналуы;
«анимизм» – жан мен рухқа және олардың қоршаған ортадағы құбылыстар мен заттар, адамдар, жануарлар өміріне ықпалына сену.
“тотемизм” – алгонкиндік “ототем” сөзі, тек, тегі деген мағына береді. Алғашқы қауымдық қоғамның ерте діндерінің бірі;
“табу” – “тыйым” деген полинезийлік сөз. Адамдардың кейбір әрекеттеріне салынатын қатаң тыйымдар мен ырымдар.
“магия” – адамдардың құпия бір тылсым күштің арнайы шақыру арқылы келіп, белгілі бір оқиғаны өзгертуіне ықпал ете алатынына сену. Оған бал ашу, астрология, сиқырлау, алхимия, медиумизм, некромантия, қарғыс айту т.б.

Осы аралықтың бәрінде олармен бірге магия, фетешизм, тотемизм, анимизм және табу қатар жүрді.

Слайд 7

Л.Мамфорд: адам дамуындағы еңбек-құралдарының дамуын мәдени жетістікке жатқызуға болмайды

Себебі олар құралдарды ағаштан, тастан

жасады, ол бір аса керемет ойды қажет етпейді. Тек адам ғана емес, басқа да биологиялық түрлер одан да керемет құрылғылар жасаған жоқ па? Мәселен құндыздар бекіністер соғады, өрмекшілер өрмектерін тамаша етіп қиыстырып тоқиды, құмырсқалар илеу соғады, аралар теңдесі жоқ симметриялық ұясы т.б. Салыстыра қарасақ, олар адамдарға қарағанда өте жақсы құрастырушылар.

Л.Мамфорд: адам дамуындағы еңбек-құралдарының дамуын мәдени жетістікке жатқызуға болмайды Себебі олар құралдарды ағаштан,

Слайд 8

Орыс философы П.А. Флоренский

культура сөзінің түбірі культ, яғни құдайларға табыну, демек культураның

пайда болуы құдіреттілікпен тікелей байланысты. Оның пікірінше, адамадар пайдаланып жүрген балға, балта, ара т.б. құралдардың құпия бір сыры бар.

Ағылшын ғалымы Тайлор

мәдениетке адамның ақыл-ойы мен еңбегінің жемісі ретінде – материалдық және рухани құндылықтар ретінде түсіндіре білді. Ол дін арқылы анимистик теорияны өмірге әкелді, яғни жан адам денесінен бөлініп шығады деген ұғымға сенген.

Неміс философы Кант

Мәдениеттің адамгершілік заңдармен қалыптасуын

Орыс философы П.А. Флоренский культура сөзінің түбірі культ, яғни құдайларға табыну, демек культураның

Слайд 9

ХХ ғасыр- мәдениеттану ғылым ретінде

Қоғамдық тарихи мектеп
Негізгі өкілдері Батыс Европада Шпенглер, Тойнби,

Ресейде Данилевский.
Натуралистік мектеп
Басты өкілі австриялық невропотолог, психоаналитик З.Фрейд. фрейдизм мен этология.
Рәміздік мектеп
Мектептің қайраткерлері неміс философы Кассирер мен француз ғалымы Клод Леви Строс
Социологиялық мектеп
Бұл мектептің басты өкілдері ағылшын ғалымы Томас Стерн–Элист пен 3. Альфред Вебер.

ХХ ғасыр- мәдениеттану ғылым ретінде Қоғамдық тарихи мектеп Негізгі өкілдері Батыс Европада Шпенглер,

Слайд 10

ДЕМОКРИТ: дамудың басты күші – ҚАЖЕТТІЛІК

Мәдениет дамуында маңызды рөлдің бірі қажеттілікке бұйырған.

Қажеттілік – бір-нәрсені қалау, сол қалауды қанағаттандыруға деген адамның құлшынысын анықтайтын күй. Қажеттілік адамды белгілі бір әрекет етуге итермелейді.

ДЕМОКРИТ: дамудың басты күші – ҚАЖЕТТІЛІК Мәдениет дамуында маңызды рөлдің бірі қажеттілікке бұйырған.

Слайд 11

Мәдениеттану қызметтері

Адаптивті
Интегративті
Коммуникативті
Ойындық
Компенсаторлы
Әлеуметтену
Өнер
Рекреативті;
Тәрбиелі;
Идеологиялық;
Танымдық;
Эмотивті

Мәдениеттану қызметтері Адаптивті Интегративті Коммуникативті Ойындық Компенсаторлы Әлеуметтену Өнер Рекреативті; Тәрбиелі; Идеологиялық; Танымдық; Эмотивті

Слайд 12

Өнер

Идеялар

Дін

Саясат

Мораль

Интеллект

Құндылықтар

МЕН

Білім

Өнер Идеялар Дін Саясат Мораль Интеллект Құндылықтар МЕН Білім

Имя файла: Мәдениет-құрылымы,-функциясы.-(Дәріс-2).pptx
Количество просмотров: 133
Количество скачиваний: 0