Мова програмування HTML презентация

Содержание

Слайд 2

Гіпертекст

Мабуть, ви неоднарозово чули про світову комп'ютерну мережу інтернернет. Основною роботи інтернету є

обмін гіпертекстовими документами, тобто так розміченими текстами, що є можливість переходу за посиланням одного тексту на інший. Покажемо це на маленькому прикладі.
Перехід на наступну сторінку буде здійснено натисканням підресленого тексту.

Слайд 3

Повернення

Натисніть підкреслене і Ви повернетесь на попередній кадр

В гіпертекстових посиланнях можна вільно переходити

з одного документа на інший, навіть коли ті документи розміщені на різних комп’ютерах, приєднаних до інтернету на протилежних кінцях земної кулі.

Гіпертекстове посилання можна розмістити на малюнках та кнопках. Натисніть кнопку зліва, і ви перейдете на наступний кадр. (На жаль, він не розміщений на протилежній стороні земної кулі).

Слайд 4

Призначення HTML.

Для написання гіпертекстових документів служить мова HTML, яка існує в декількох варіантах

і продовжує розвиватися, але конструкції HTML ймовірніше усього будуть використовуватися і надалі. Вивчаючи HTML і пізнаючи його глибше, створюючи документ на початку вивчення HTML і розширюючи його наскільки це можливо, ми маємо можливість створювати документи, які можуть бути переглянене багатьма броузерами Web, як зараз, так і в майбутньому.

Броузер Web – програма для роботи з Інтернетом, викликом та збереження html сторінок та інше. Найбільш поширені броузери це Internet explorer, Mozilla, Firefox, Opera, Netscape

Слайд 5

Інші можливості створення html сторінок

Існують інші можливості створення html сторінок, наприклад, використання

броузерів Netscape Navigator, Mozilla (мають вбудований редактор html сторінок). Редактори WORD, Power Point та багато інших дозволяють створити html документи. Якщо це дійсно служить Вашим цілям і Ви хочете сформувати власну думку про названі програми, користуйтеся ним. Але робота з HTML - це спосіб засвоїти особливості створення документів в стандартизованій мові, використовуючи розширення, тільки коли це дійсно необхідно.

Слайд 6

HTML був ратифікований World Wide Web Consortium. Він підтримується декількома широко поширеними

броузерами, і, можливо, стане основою майже всього програмного забезпечення, що має відношення до Web.
Можна працювати на Web без знання мови HTML, оскільки тексти HTML можуть створюватися різними спеціальними редакторами і конвертерами. Але писати безпосередньо на HTML неважко. Можливо, це навіть легше, ніж вивчати HTML-редактор або конвертер, які часто обмежені в своїх можливостях, містять помилки або проводять поганий HTML код, який не працює на різних платформах

Слайд 7

Структура HTML документа

Символи, взяті в кутові дужки, є командами мови HTML, вони називаються

тегами. За ними «броузер» розпізнає, як потрібно перетворити частини тексту, укладені між цими командами. Документ загалом повинен бути відмічений як документ в форматі HTML. Для цього він повинен починатися командою і закінчуватися командою , тобто має вигляд:
РОЗМІЧЕНИЙ ТЕКСТ ДОКУМЕНТУ .
Це можна розписати також наступним способом.

РОЗМІЧЕНИЙ ТЕКСТ ДОКУМЕНТУ

У РОЗМІЧЕНИЙ ТЕКСТ ДОКУМЕНТУ входять команди та тексти, які команди опрацьовують і складається з 2 частин:
- Заголовка вікна (HEAD),
- Власне розміченого тексту документа (BODY ).
В склад команд розмітки входять також тексти

Слайд 8

HEAD

Для введення титульного рядка в заголовок вікна документа потрібно скористатися наступними командами:

Назва
Де Назва – позначення фактичного титульного рядка.
Наприклад, щоб створити документ з титулом вікна
СТУДЕНТ ЖИВЕ ВЕСЕЛО ВІД СЕСІЇ ДО СЕСІЇ
треба набрати команди
<br>СТУДЕНТ ЖИВЕ ВЕСЕЛО ВІД СЕСІЇ ДО СЕСІЇ <br>

Вигляд заголовку вікна, що відповідає вищевказаним командам

Слайд 9

BODY

Для запису ОСНОВНОГО ТЕКСТУ потрібно ввести:
ОСНОВНИЙ ТЕКСТ

ОСНОВНИЙ ТЕКСТ складається як

з тексту, так і з команд, що розмічають текст.

Слайд 10

Загальна схема документа в форматі HTML

Таким чином, загальна схема документа в форматі HTML

виглядає таким чином:


Титульний рядок документа


Основний текст документа


При написанні команд HTML не має значення, якими буквами - рядковими або прописними Ви пишете команди.

Слайд 11

Створення html документа.

Спочатку створимо текстовий документ

Набираємо команди HTML.

Відкриваємо текстовий документ

Слайд 12

Збереження HTML документа.

Наберіть назву HTML файлу

Встановіть опцію All files в Save as type

Натисніть

кнопку Save.

Слайд 13

Вигляд html документа в броузері

Слайд 14

Редагування html документів

Для того, щоб змінити html документ, необхідно вибрати опції View->Source і

у Вас виникне вікно текстового редактора .
Якщо ні, то можна в папці на імені файлу клацнути правою клавішею миші, вибрати пункт Open with (Открыть с помощью) → Notepad (Блокнот).

Слайд 15

Завдання 1

Створіть html документ.
Придумайте свій титульний рядок, не повторюючи вищевказані титульні рядки,

та 5 рядків тексту для Вашої WEB сторінки.
Збережіть його у вашій папці під назвою z1.html.

Слайд 16

Створення заголовків

Заголовки в документі створюються за допомогою команд:

 

 

причому при і = 1 заголовок

найбільший, а при і = 6 - найменший. Наприклад:

<Ні> Заголовок

На відміну від , заголовки створюються всередині документа, а не на кромці вікна.

Слайд 17

Завдання 2

Відкрийте z1.html за допомогою Internet Explorer. Виберіть View -> Source. Вам відкриється

html текст розмітки Вашого файлу. Або просто відкрийте файл з допомогою блокнота. Зітріть текст між тегами та та вставте там команди формування заголовків:

Заголовок1


Заголовок2


ЗаголовокЗ

Заголовок4


ЗаголовокЗ

Заголовокб


Текст заголовків придумайте самі. Збережіть цей файл під назвою z2.html. Закрийте перегляд z1 та відкрийте z2 за допомогою Internet Explorer чи іншого браузера.
Увага! Завдання, в яких придумується текст запожичений з іншої робити не зараховуються.

Слайд 18

Створення списків
Списки призначені для представлення інформації у впорядкованому вигляді.
У HTML - документах використовується

такі види списків:
Ненумеровані списки,
Нумеровані списки.
Список може мати заголовок, який потрібно розмістити між тегами
. . . .

Слайд 19

Ненумеровані списки

Ненумерований список використовує для виділення записів спеціальні символи. Ненумерований список визначається наступними

командами початку і кінця списку:
    і

Кожний елемент списку починається з команди:


  • У команді
      може бути параметр TYPE, який визначає зовнішній вигляд символу, що використовується для виділення рядка в списку і може мати наступні значення:
        - кругла жирна точка,
          - коло,
            - маленький чорний квадрат.

            Увага! В деяких версіях Internet Explorer не завжди вірно відображаються опції TYPE.

  • Слайд 20

    Приклад неупорядкованого списку

    Команди розміщені вище відображаються в Internet Explorer наступним чином:

    Слайд 21

    Завдання 3

    Складіть ненумерований список з 5 рядків.

    Слайд 22

    Нумерований список

    В нумерованому списку всі записи пронумеровані.
    Нумерований список визначається наступними командами початку і

    кінця списку:
      і

    Кожний елемент списку починається з команди:

  • У команді
      може бути параметр TYPE, який визначає тип нумерації і може мати наступні значення:
        - великими буквами,
          - малими буквами,
            - прописними римськими цифрами,
              - рядковими римськими цифрами,
                - арабськими цифрами.
  • Слайд 23

    Приклад нумерованого списку

    Команди розміщені вище відображаються в Internet Explorer наступним чином:

    Слайд 24

    Завдання 4

    Між операторами та вставте 5 груп операторів упорядкова-них списків з

    типами “A”,”a”,”I”,”i”,”1”. В кожному списку придумайте різні переліки.

    Слайд 25

    Форматування параграфів

    У документі HTML неможливо створити абзац, використовуючи клавішу [Enter]. Використання цієї

    клавіші поліпшує зовнішній вигляд початкового тексту, але не впливає на отримане зображення. Для керування зображення тексту в мові HTML введено ряд команди, а саме
    ,
    ,Для переходу на наступний рядок скористайтеся командою
    Для створення нового абзацу скористайтеся командою <р>
    Для створення горизонтальної смуги скористайтеся командою

    Якщо смуга створюється не на весь рядок, а на якусь її частину,
    наприклад, на 40%, то команда виглядає таким чином:

    Для створення широкої смуги потрібно задати її ширину (в пікселях)


    Чорна лінія задається наявністю параметра NOSHADE.
    Для вирівнювання смуги ЛІВОРУЧ/ПРАВОРУЧ/ПО ЦЕНТРУ задайте
    відповідний параметр ALIGN=LEFT/RIGHT/CENTER
    Відцентрувати заголовок можна командою

    . Відмінити
    центрування можна командою

    , або командою
    вирівнювання по ширині.
    Вирівнювати по ширині текст можна командою


    Слайд 26

    Завдання 5

    Слайд 27

    2.5. Форматування символів

    Слайд 29

    Завдання 6

    Слайд 30

    Для того, щоб задати назву шрифту, його розмір та колір, використовується парний тег


    з параметрами FACE, SIZE та COLOR.
    FACE - задає назву шрифта;
    SIZE - задає розмір шрифта, від 1 до 7;
    COLOR - задає колір шрифта.
    . . . . Даний текст буде надрукований шрифтом Arial, розміром 3, що відповідає 10pt, і текст буде зелений.

    Слайд 32

    Завдання 7

    Продемонструйте різні розміри шрифтів. Введіть формули з підрядковими та надрядковими символами. Результат

    запишіть у z7.html

    Слайд 33

    Керування кольором
    Кольори і зображення фону задаються за допомогою команди . Ця команда може

    задаватися тільки на початку HTML файла і не може бути змінена надалі, її параметри:
    bgcolor = назва кольору - колір фону документа,
    text = назва кольору - колір тексту документа,
    link = назва кольору - колір тексту, що використовується як посилання,
    vlink = назва кольору - колір посилання на переглянутий раніше документ,
    alink = назва кольору - колір посилання в момент натиснення на неї правої кнопки миші.

    Слайд 34

    black – чорний
    gray – темно-сірий
    silver – сірий
    brown – коричневий
    navy – темно-синій
    blue – синій
    aqua

    – блакитний
    teal – темно-зелений
    olive – оливковий
    green – зелений

    lime – яскраво-зелений
    teal – бірюзовий
    purple – бузковий
    red – червоний
    maroon – малиновий
    fuchsia – рожевий
    pink – світло-рожевий
    yellow – жовтий
    creem – кремовий
    white – білий

    Основні кольори:

    Слайд 35

    Коди найпростіших кольорів
    Білий = #FFFFFF Малиновий = #FF00FF
    Жовтий = #FFFF00 Бірюзовий = #008080
    Червоний = #FF000 Темно-синій

    = #000080
    Сірий = #808080 Коричневий = #808000
    Синій - #0000FF Блакитний = #00FFFF
    Зелений (green) = #00FF00 Темно-зелений = #008000,
    Чорний (black) = #000000 Індиго = #800080
    Пурпурний = #CC33FF Темно-червоний = #800000

    Увага! Код кольору задається в кодуванні RGB - шість шістнадцяткових чисел.
    Важливо зазначити, що колір фону не відображається на папері, якщо роздрукувати HTML-документ
    В кодах записується цифра ноль, а не буква О

    Слайд 36

    Завдання 8

    Для зміни кольору поточного тексту можна в будь-якому місці WEB-сторінки скористатися командами:


    Поточний текст .
    Наприклад:
    Поточний текст
    Поточний текст

    Завдання8: Зробіть фон сторінки кольоровим.
    Виділіть різними кольорами різні частини тексту. Запишіть у
    файл z8.html.

    Слайд 37

    Завдання 9

    Якщо Ви хочете створити «шпалери», тобто кольоровий фон з використанням файла з

    зображення ім’ям, наприклад, Ground.jpg, то замість параметра BGCOLOR записуємо:
    Якщо при цьому ви хочете, щоб фонове зображення не рухалося, тобто щоб створився ефект «водяних знаків», то задайте додатковий параметр:

    Завдання 9: Малюнок gr.jpg або інший малюнок зробіть фоном. Запишить у файл z9.html

    Слайд 38

    2.7. Використання спеціальних символів

    Слайд 39

    2.8. Створення таблиць

    Таблиця створюється за допомогою команд

    і
    .
    Команда може мати
    наступні параметри:
    - UNITS - може приймати значення RELATIVE або PIXELS. Визначає одиниці вимірювання в інших параметрах. По замовчанню, UNITS = PIXELS.
    - BORDER - визначає лінії, що розмежовують клітки в таблиці. Ширина лінії задається командою BORDER = N.
    - CELLPADDING - Визначає мінімальний проміжок навколо вмісту таблиці.
    -         BGCOLOR - Визначає колір фонового зображення в таблиці.
    align – вирівнювання, може приймати значення top, left або center.

    Слайд 40

    Заголовок таблиці розміщують всередині парного тега
    . . . .
    Для заповнення клітинок

    таблиці використовують такі парні теги:
    . . . - всередині цього парного тега розміщують певний рядок таблиці;
    - всередині цього парного тега розміщують заголовки рядків чи стовпців, які будуть виводитися товстішим шрифтом;
    - всередині цього парного тега розміщують текст окремої клітинки.
    Параметри ROWSPAN і COLSPAN команд
    . . . . . . і <ТН> використовуються для формування кліток даних, що об'єднують більше за один рядок або стовпець.

    Слайд 41

    Приклад побудови таблиці

    Слайд 42

    Побудова гіпертекстових посилань

    Слайд 44


    Створіть 3 рядка тексту та розділіть їх багатьма командами
    таким чином,

    щоб на екрані було видно по одному рядку. Наберіть перед кожним рядком мітку. Вставте на початку команди посилання на кожен рядок
    Зробіть команду переходу на файл z11.html

    Завдання12

    Слайд 45

    МАЛЮНКИ

    Зображення можуть бути виведені на екран так само, як текст. Файли зображення

    можуть бути задані в декількох різних форматах, найкращі з яких - GIF (файли *.gif) і JPEG (файли *.jpg).
    Нижче приводиться формат команди:
    ‘Текст’, де:
    - ІМ'Я ФАЙЛА - це ім'я даного файла у вашій сторінці або повне ім'я шляху і файла, якщо файл не належить даній сторінці.
    - Текст - це текст, що виводиться замість зображення, якщо файл зображення по якийсь причині недоступний.
    - DIRECTION - місце розташування зображення. Приймає наступні можливі значення:
    ALIGN=TOP - подальший текст розташовується у верхній частині зображення.
    ALIGN=BOTTOM - подальший текст розташовується в нижній частині зображення.
    ALIGN=LEFT - зображення розташовується в лівій частині листа. Текст обтікає зображення праворуч.
    ALIGN=MIDDLE - зображення розташовується в центрі листа.
    ALIGN=RIGHT - зображення розташовується в правій частині листа. Текст обтікає зображення ліворуч.
    WIDTH = WIDTH - ширина необхідного зображення на екрані,
    HEIGHT = HEIGHT - висота необхідного зображення на екрані.

    Слайд 46

    Завдання 13

    Створіть:
    Файл z13.a.html у якому розміщено фото lviv.a.jpg, розмістіь текст опису біля нього

    з обтіканням праворуч
    Файл z13.b.html у якому розміщено фото lviv.b.jpg, розмістіь текст опису біля нього з обтіканням ліворуч

    Слайд 47

    Гіпертекстові посилання за допомогою зображення.

    Допустимо, що Ви виводите на екран зображення IMAGE-файл,

    який називається, наприклад, image.gif.
    Якщо Ви хочете організувати сторінку так, щоб при натисненні лівої кнопки миші на зображення, перейти на іншу домашню сторінку, наприклад, на:
    HTTP://WWW.HOME.COM,
    потрібно записати наступну команду:
    <А href= ‘HTTP://WWW.HOME.COM’> Параметр NAME застосовується для створення імені кадру.
    Тоді інший кадр може посилатися на даний для відображення в ньому свого гіпертекста.
    Це дуже поширена команда її можна бачити в багатьох сторінках, її перевага в тому, що на екрані можна одночасно бачити і HTML-файл, що викликає, і HTML-файл, що викликається, і для перегляду наступного файла гіпертекста досить натиснути на відповідну кнопку файла, який викликає.
    Параметр TARGET команди BASE задає кадр, що виділяється по замовчанню для відображення гіпертекста.
    Параметр NORESIZE застосовується для того, щоб користувач не зміг змінити розміри даного кадру на екрані
    Лінійки прокрутки задаються за допомогою параметра SCROLLING.
    Тут діють наступні правила:
    - Якщо параметр SCROLLING не заданий, то лінійки прокрутки створюються автоматично тільки тоді, коли розмір тексту, що відображається перевищує розмір кадру (це відноситься як до розміру по вертикалі, так і по горизонталі).
    - Якщо задане SCROLLING = ‘YES’, то лінійки прокрутки створюються завжди.
    - Якщо задане SCROLLING = ‘NO’, то лінійки прокрутки не створюються.
    - Якщо задане SCROLLING = ‘AUTO’, то система працює так само, як якщо параметр SCROLLING не заданий.
    Товщина граничної лінії між кадрами може задаватися в пікселях за допомогою параметрів MARGINHEIGHT і MARGINWIDTH, якщо розробника не влаштовують значення, задані по замовчанню.
    Имя файла: Мова-програмування-HTML.pptx
    Количество просмотров: 75
    Количество скачиваний: 0