Етика та естетика. Виникнення етики та її розвиток презентация

Содержание

Слайд 2

ВИНИКНЕННЯ ЕТИКИ ТА ЇЇ РОЗВИТОК ПЛАН Походження моралі. Формування моралі

ВИНИКНЕННЯ ЕТИКИ ТА ЇЇ РОЗВИТОК

ПЛАН
Походження моралі. Формування моралі в первісному суспільстві.
Антична

етика
(Софізм, Сократ, кіренаїки, кіники, Платон, Аристотель, епікурейство, стоїцизм).
Слайд 3

Моральні норми в первісному суспільстві спиралися на громадську думку; розповсюджувалися

Моральні норми в первісному суспільстві

спиралися на громадську думку;
розповсюджувалися тільки на членів

общини;
деякі з них носили етичний характер (шанування старших);
Слайд 4

Моральні норми в первісному суспільстві регулювали найбільш важливі для людей

Моральні норми в первісному суспільстві

регулювали найбільш важливі для людей процеси (народження,

брак, праця, смерть, війни);
лежали в основі ритуалів.
Слайд 5

Порядок в первісній общині підтримувався за допомогою системи табу

Порядок в первісній общині

підтримувався за допомогою системи табу

Слайд 6

Справедливість ґрунтувалася на принципі таліону

Справедливість

ґрунтувалася на
принципі таліону

Слайд 7

Найпростіші норми моральності шанування батька і старших; шанобливе відношення до

Найпростіші норми моральності

шанування батька і старших;
шанобливе відношення до молодших;
патріотизм;
культ предків;
пошана до

померлих;
колективізм
Слайд 8

Антична етика розуміння моральності як розумності; орієнтація етики на людину;

Антична етика

розуміння моральності як розумності;
орієнтація етики на людину;
"Людина є

міра всіх речей" (Протагор)
прагнення до досягнення гармонії.
Слайд 9

Софізм (V-IV ст. до н.е.) Протагор, Горгій, Антифонт заперечення безумовності

Софізм (V-IV ст. до н.е.) Протагор, Горгій, Антифонт

заперечення безумовності моралі;
у кожного індивіда свої

моральні цінності;
Чесноти - всі достоїнства людини;

Справедливе - все, що є корисним (утилітаризм).

Слайд 10

Пісенька англійських студентів Чим більше вчишся, тим більше знаєш. Чим

Пісенька англійських студентів

Чим більше вчишся, тим більше знаєш.
Чим більше знаєш,

тим більше забуваєш ...
Чим більше забуваєш, тим менше знаєш ...
Чим менше знаєш, тим менше забуваєш.
Але чим менше забуваєш, тим більше знаєш.
Так для чого вчитися?
Слайд 11

2 2 5 ? 4/4=5/5 4*(1/1)=5*(1/1) 4=5 2*2=5

2 2 5 ?

4/4=5/5
4*(1/1)=5*(1/1)
4=5
2*2=5

Слайд 12

Сократ (469 - 399 рр. до н.е.) єдність моралі і

Сократ (469 - 399 рр. до н.е.)

єдність моралі і права
“...Що

законно, то і справедливо", справедливе все те, що дозволено державою”;
обмеженість моральних оцінок людей
“Я знаю те, що нічого не знаю”;
Головні чесноти (мудрість, справедливість, помірність, мужність);
Слайд 13

Основоположник евдемонізму (вчення про щастя) Вище благо для людини -

Основоположник евдемонізму (вчення про щастя)

Вище благо для людини - досягнення щастя;
Щастям є

розумне моральне життя;
Завдання етики - зробити людину моральною;
Основою моральності є знання.
Слайд 14

Гедонізм (вчення про насолоду) Арістін (435-355гг. до н.е.) заснував школу філософії в м. Кірене Кіренаїки

Гедонізм (вчення про насолоду) Арістін (435-355гг.  до н.е.)

заснував школу філософії в м.  Кірене


Кіренаїки
Слайд 15

Основні положення етики гедонізму вищим благом є задоволення; вищою моральною

Основні положення етики гедонізму

вищим благом є задоволення;
вищою моральною цінністю є життя

людини в його плотських проявах;
фізичні задоволення важливіші за духовні;
сенс життя людини - в насолоді кожною миттю.
Слайд 16

Кіники Антісфен (435 - 375 рр. до н.е.) Діоген Сінопський

Кіники Антісфен (435 - 375 рр. до н.е.) Діоген Сінопський (412-323 рр.

до н.е.)

аскетичний спосіб життя;
заперечення задоволень і елементарних зручностей;
пріоритет духовних цінностей;
"свобода від суспільства";
закони природи як закони суспільства

Слайд 17

Діоген з Синопа (412-323 рр. до н.е.) Олександр Македонський проходив

Діоген з Синопа (412-323 рр. до н.е.)

Олександр Македонський проходив повз Діогена,

який грівся на сонці, зупинився над ним і сказав:
«Проси в мене що хочеш».
Діоген відповів: «Не затуляй мені сонця».

Олександр зауважив: «Якщо б я не був Олександром, то хотів би стати Діогеном»

Слайд 18

Платон (427 - 347 рр. до н.е.) Світ дуалістичний світ

Платон (427 - 347 рр. до н.е.)

Світ дуалістичний
світ явищ;
гармонійний світ

вічних ідей –
ейдосів
Чесноти є природженими якостями
Слайд 19

Кожна чеснота властива певному стану мудрість - правителям; мужність -

Кожна чеснота властива певному стану

мудрість - правителям;
мужність - воїнам;
помірність - селянам

і ремісникам;
справедливість є чеснотою держави;
раби позбавлені чеснот взагалі.
Слайд 20

Пріоритет соціальної гармонії Етична людина – підпорядковує своє життя інтересам суспільства в цілому

Пріоритет соціальної гармонії

Етична людина –
підпорядковує своє життя інтересам суспільства в

цілому
Слайд 21

Аристотель (384 - 322 рр. до н.е.) ввів термін "етика";

Аристотель (384 - 322 рр. до н.е.)

ввів термін "етика";
класифікував етичні поняття;


обґрунтував етику як систему наукового знання;

написав перші етичні праці "Нікомахова етика", "Евдемова етика", "Велика етика";
сформулював основні проблеми етики

Слайд 22

Етика - це прикладна наука, що вивчає моральність, чесноти, мета якої - зробити людину моральною (щасливою)

Етика

- це прикладна наука, що вивчає моральність, чесноти, мета якої -

зробити людину моральною (щасливою)
Слайд 23

Золота середина Чеснота – це "золота середина" між крайнощами.

Золота середина

Чеснота –
це "золота середина" між крайнощами.

Слайд 24

Головна чеснота - справедливість що розподіляє (політична); що зрівнює (економічна).

Головна чеснота - справедливість

що розподіляє (політична);
що зрівнює (економічна).

Слайд 25

Види чеснот діаноетичні (інтелектуальні) етичні (вольові)

Види чеснот

діаноетичні (інтелектуальні)
етичні (вольові)

Слайд 26

Епікур (341 - 270 рр. до н.е.) послідовник традиції евдемонізму

Епікур (341 - 270 рр. до н.е.)

послідовник традиції евдемонізму
щастя –
це

свобода від фізичних і душевних страждань, самодостатність індивіда, свобода від зовнішнього світу
Слайд 27

Умови, необхідні для щастя атараксія - безтурботність, незворушність духу; правильне

Умови, необхідні для щастя

атараксія - безтурботність, незворушність духу;
правильне відношення до задоволень;
позбавлення

від страхів;
байдужість до зовнішнього;
дружба.
Слайд 28

Види задоволення природні, необхідні (їжа, напої, одяг); природні, не необхідні

Види задоволення

природні, необхідні (їжа, напої, одяг);
природні, не необхідні (смачна їжа);
неприродні, не

необхідні (влада, слава, багатство).
Слайд 29

Стоїки Сенека (5 р. до н.е. - 65 р. н.е.),

Стоїки Сенека (5 р. до н.е. - 65 р. н.е.), Епіктет (50

-140), Марк Аврелій Антонін (121-180).

свідомо підкорятися необхідності, покірливо приймати свою долю;
не втрачати відчуття гідності;
жити розумно, добродійно, в гармонії з природою;
долати такі пристрасті, як бажання, насолоду, страх, скорботу.

Слайд 30

"Краще гідно померти, чим негідно жити". Сенека.

"Краще гідно померти, чим негідно жити". Сенека.

Слайд 31

Періоди розвитку Стародавня Стоя (III - II ст. до н.

Періоди розвитку

Стародавня Стоя (III - II ст. до н. е.);
Середня Стоя

(II -І ст. до н. е.);
Нова Стоя (I - II ст.)
Слайд 32

Нова Стоя (I - II ст.) характерні: песимістична покірність долі;

Нова Стоя (I - II ст.)

характерні:
песимістична покірність долі;
посилення індивідуалізму, "відходу в

себе";
релігійні переживання;
милосердя, співчуття.

Ван Гог
Ветка цветущей вишни

Имя файла: Етика-та-естетика.-Виникнення-етики-та-її-розвиток.pptx
Количество просмотров: 52
Количество скачиваний: 0